Reclamele pe WhatsApp, din nou în discuție: ce a promis Facebook
WhatsApp este o proprietate Facebook, una nu foarte profitabilă. Din acest motiv, s-a pus de mai multe ori problema introducerii de reclame în aplicația de chat.
Deja de câțiva ani, au apărut online speculații legate de prezența reclamelor pe WhatsApp. În contextul în care folosim WhatsApp de un deceniu fără reclame, acel gest s-ar putea să afecteze negativ numărul utilizatorilor platformei. Nu de alta, dar există o sumedenie de alternative la care poți opta dacă te supără aplicația de chat a Facebook.
Conform unui raport publicat de Wall Street Journal, se pare însă că Facebook va renunțat la întregul plan de a vinde reclame prin intermediul WhatsaApp și se va rezuma la a-și câștiga majoritatea profitului din reclamele de pe Facebook și Instagram. Ca referință, în 2018, Facebook a anunțat că va introduce reclame în WhatsApp Status, funcția gen Stories din aplicația de chat. Conform zvonurilor, anunțul respectiv a dus la părăsirea companiei de către fondatorii WhatsApp.
Fondatorii WhatsApp au fost dintotdeauna împotriva reclamelor. Într-o postare pe blog din 2012, au clasificat reclamele online ca pe o insultă la adresa inteligenței. Tot atunci, au insistat pe faptul că nu vor crea încă un produs menit doar să vândă reclame. La câteva luni după anunțul oficial al Facebook legat de reclame, Jan Koum a anunțat că părăsește compania. Co-fondatorul său, Brian Acton, cu un an mai devreme a început să posteze pe Twitter mesaje cu #deletefacebook, după scandalul Cambridge Analytica.
Nu este clar dacă Facebook a renunțat complet la orice inițiativă de monetizare, dar conform WSJ, respectivele eforturi au fost înghețate pentru un moment. Există în continuare posibilitatea să vedem la un moment dat reclame în WhatsApp Status, dar nu știe nimeni când se va întâmpla asta, peste șase luni, un an sau trei. În schimb, noutățile WhatsApp pe următoare perioadă se vor dedica utilizatorilor de business.