25 aug. 2020 | 11:26

Promisiunea despre metroul din Drumul Taberei în care nu mai crede nimeni: ce spune Orban

ACTUALITATE
Promisiunea despre metroul din Drumul Taberei în care nu mai crede nimeni: ce spune Orban

Metroul din Drumul Taberei poate fi considerat unul dintre cele mai tărăgănate proiecte ale ultimilor ani. Promisiuni de inaugurare au existat, dar niciuna n-a fost onorată. Acum, premierul Ludovic Orban revine asupra subiectului. Și vine cu o nouă promisiune.

Metroul din Drumul Taberei e așteptat de bucureștenii din zonă și nu numai de ani de zile. Numai că fiecare Guvern care s-a perindat pe la Palatul Victoria a promis, dar n-a livrat nimic.

Ultima promisiune venea de la ministrul Transporturilor, care dădea ca sigură inaugurarea pe 30 iunie. Ziua respectivă a venit, dar inaugurarea n-a avut loc. Iar explicațiile au fost diverse: între altele, mai era de lucrat la centrala de ventilație și mai sunt probe tehnologice de efectuat. Acum, premierul Ludovic Orban avansează o nouă dată.

În septembrie, spune premierul, se va putea circula cu metroul din Drumul Taberei.

Orban promite o nouă inaugurare a metroului din Drumul Taberei

Ludovic Orban spune că metroul va circula în Drumul Taberei începând cu luna septembrie, urmând apoi ca linia de metrou să se extindă spre Aeroportul Otopeni iar magistrala 5 să fie extinsă spre Pantelimon. Invitat la Digi24, șeful Guvernului a dat vina pe greaua moștenire și a spus că cei care au făcut contractul nu l-au făcut cum trebuie.

”Poate contractul să fi fost făcut prost… lucrările sunt începute din mandatul meu”, spune Orban.

Contractele pentru metroul din Drumul Taberei au fost semnate încă din 2011, iar lucrările au început în 2012. Ar fi trebuit să fie gata în 2015. Proiectul s-a împotmolit în licitații contestate, procese intentate de constructori, apoi contestații depuse de Metrorex. Pe noua magistrală de metrou vor circula, anual, 19 milioane de călători, potrivit Metrorex. Linia are 7 kilometri, 10 stații și un depou.

Valoarea totală a proiectului a fost de 3,4 miliarde de lei. Dacă va fi inaugurată și această magistrală, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.