Povestea româncei care s-a lovit la cap în Uber: de ce a cerut despăgubiri de 25.000 de euro

Povestea româncei care s-a lovit la cap în Uber: de ce a cerut despăgubiri de 25.000 de euro

O femeie din București s-a adresat instanței după ce, în timpul unei călătorii cu Uber, s-a lovit la cap. Ea a cerut despăgubiri în valoare de 25.000 de euro.

O femeie din București s-a adresat instanței pentru un caz mai puțin obișnuit. Ea a cerut despăgubiri în valoare de 25.000 de euro după ce s-a lovit la cap în timpul unei călătorii cu Uber. A dat în judecată compania americană, sperând că va primi banii ceruți, numai că judecătorii au fost de altă părere.

Femeia a susținut în cererea înaintată instanței că a suferit un prejudiciu „estetic și emoțional” în timpul călătoriei efectuate cu un autoturism marca Renault Laguna.

„În momentul în care au ajuns la destinație, la părăsirea autoturismului, reclamanta s-a lovit puternic de un obiect ascuțit, prins în cadrul portierei. Acest obiect, similar unui cui, în mod normal, nu trebuia să fie poziționat acolo. Astfel, era imposibil pentru un client să anticipeze prezența acestuia, mai ales în condiții de vizibilitate redusă, pe timp de noapte. Această lovitură i-a provocat reclamantei o rană adâncă la nivelul capului. Întrucât se declanșase o hemoragie puternică însoțită de dureri acute, s-a deplasat de urgență (cu un alt autoturism UBER) la Spitalul Clinic de Urgență București”, se arată în cererea adresată instanței.

Solicitarea femeii accidentate în Uber, respinsă de instanță

Ajunsă la spital, femeia fost investigată de medici și, după ce a petrecut o oră pe patul de spital, a venit diagnosticul: traumatism cranio cerebral minor. Rana i-a fost cusută, iar medicii i-au recomandat repaus de 24 de ore.

„În ceea ce privește aspectul estetic, a fost deosebit de afectată, deoarece a trebuit să-și acopere capul, astfel încât să nu fie vizibilă rana. Cu toate acestea, era evident că masca urmările unui traumatism fizic. Mai mult decât atât, în condițiile în care incidentul s-a produs în timpul săptămânii de lucru, a fost nevoită să rămână la domiciliu 24 de ore, la indicațiile medicului de la Spitalul Clinic de Urgență București, pentru a minimiza potențialul de apariție a unor efecte secundare în urma traumatismului cranio – cerebral suferit. În zilele următoare a fost nevoită să își desfășoare activitatea de lucru și să aibă întâlniri de afaceri cu un bandaj în jurul capului”, se mai spune în cerere.

Rana, spuneau medicii, urma să se vindece în 7-10 zile.

Inevitabil, povestea a ajuns și la compania UBER Systems Romania, însă singura măsură a fost suspendarea contului șoferului autoturismului Renault Laguna. Discuțiile s-au mutat apoi în instanță.

Ce spune compania americană

Dincolo de suspendarea contului, compania Uber a venit cu propriile explicații în instanță. 

Acolo, reprezentanții serviciului de ride-hailing au spus că ei reprezintă o societate care pune la dispoziția utilizatorilor o aplicație mobilă ce facilitează legătura dintre pasagerii (călătorii) care doresc să ajungă la o destinație anume și șoferii (operatorii de transport) cu capacitate liberă de a oferi astfel de servicii de transport.

Cu alte cuvinte, nu e o companie de transport. Mai mult, compania susține că UBER Systems Romania susține că șoferul a fost invitat pentru o re-inspecție a vehiculului în cauză, iar în urma verificării nu au fost găsite probleme. Compania a arătat în întâminare că nu există dovezi referitoare la faptul că reclamanta a suferit accidentarea la momentul în care a părăsit autoturismul Renault Laguna. Pe cale de consecință, nu poate fi probată în vreun fel responsabilitatea UBER.

De altfel, aceasta a fost și decizia judecătorilor, care au respins cererea femeii fix din acest motiv: Uber nu e companie de transport persoane, ci doar intermediar între șoferi și clienții lor.

Mai mult, reclamanta e acum bună de plată. Instanța a decis că trebuie să plătească subsidiarei locale, UBER Systems Romania, suma de 13.437,50 lei, reprezentând cheltuieli de judecată, plus 3.500 lei către avocatul șoferului mașinii, chemat în garanție.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI