07 aug. 2020 | 15:24

Povestea mai puțin cunoscută a celebrului sunet folosit de Netflix înainte de orice film sau serial

ACTUALITATE
Povestea mai puțin cunoscută a celebrului sunet folosit de Netflix înainte de orice film sau serial

Nu mulți o știu, dar eram foarte aproape de a auzi de fiecare dată când deschideam serialul Netflix preferat un sunet scos de capre. Ce ne-a salvat? O alegere corectă și o fetiță inspirată.

Logo-ul audio folosit de Netflix a devenit la fel de ușor de recunoscut precum leul celor de la MGM, artificiile peste castelul Disney sau lampa săltăreață a celor de la Pixar. Cum a apărut?

În 2015, Todd Yellin, vicepreședinte Netflix de produs, era în căutarea unui sunet care să redea ceea ce înseamnă Netflix. Pentru câteva clipe, acest lucru putea fi îndeplinit și de sunetul unei capre.

“Îmi plăcea sunetul unei capre. Mi se părea amuzant. Era excentric. Ar fi fost versiunea noastră a leului MGM”, a spus Yellin într-un episod al podcastului Twenty Thousand Hertz. Din fericire, ne-am ales cu binecunoscutul “ta-dum”.

Însă decizia nu a fost una ușoară. Și nici procesul de creare.

Cum a fost ales sunetul pentru Netflix?

Yellin a declarat că a lucrat cu Lon Bender, designer de sunet cu premii Oscar, pentru a crea sunetul perfect care să facă spectatorii să se gândească “wow, urmează ceva care merită văzut”.

Bender a mărturisit că “ta-dum” provine de la sunetul inelului său de logodnă care se lovește de o suprafață de lemn. Pentru a da profunzime, Bender a suprimat sunetele căderii, a adăugat un sunet de nicovală și un sunet inversat de chitară electrică.

Astfel, a fost creat sunetul “de înflorire” care permite tranziția către filmele și show-urile Netflix. Varianta “ta-dum” a fost una dintre cele 20-30 de alegeri puse la dispoziția lui Yellin și Netflix. Deoarece știa că spectatorii nu au răbdarea necesară pentru un intro lung, “ta-dum” a intrat în topul trei, pe lângă sunetul căpriței și un sunet din profunzimea oceanului.

Yellin a trebuit să facă alegerea potrivită. “Acest lucru pe care îl știm cu toții acum, urma să primească milioane, miliarde de păreri.

Yellin a primit ajutorul fiicei sale de 10 ani pentru a alege sunetul perfect. Iar pentru ea, alegerea a fost clară: “ta-dum”. “Ta-dum” urmează să fie logo-ul audio al Netflix și pentru lansările în cinematografe și teatre.