Porsche suflă și-n iaurt după Dieselgate: ce nereguli verifică în cadrul unei anchete interne

Porsche suflă și-n iaurt după Dieselgate: ce nereguli verifică în cadrul unei anchete interne

Porsche a început o anchetă internă pentru a descoperi eventuale nereguli, înainte ca acestea să fie semnalate de altcineva din exterior.

Porsche se uită în propria ogradă pentru a vedea dacă nu cumva inginerii au făcut nereguli, intenționat sau nu. Constructorul verifică o posibilă manipulare a testelor de emisii în cazul unor motoare pe benzină. E ceva diferit de scandalul Dieselgate, acolo unde constructorul Volkswagen a fost acuzat că a trucat testele în cazul motoarelor pe motorină.

Presa germană citează un raport al companiei, care informat KBA, autoritatea care reglementează domeniul transporturilor în Germania.

Porsche vrea să afle acum dacă au avut loc modificări suspecte, ilegale, ale software-ului și hardware-ului unor motoare care ar putea afecta sistemele de evacuare și componentele motorului.

Investigație internă la Porsche

De precizat că, după terminarea anchetei, concluziile vor fi trimise și procurorilor germani, din moment ce anchetatorii au fost informați de această anchetă internă.Producătorul a transmis, prin intermediul unui comunicat, planurile sale.

„Porsche revizuiește în mod regulat și continuu aspectele tehnice și legale ale vehiculelor sale”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei.

Potrivit constructorului, problemele sesizate au fost descoperite în cursul unei examinări interne și acționează, ca și până acum, proactiv, informând autoritățile. Se pare că presupusele manipulări ale vehiculelor s-ar fi întâmplat cu câțiva ani în urmă, așadar producția curentă n-ar fi afectată la prima vedere.

Porsche susține că, la acest moment, colaborează îndeaproape cu autoritățile. Doar că pe fir sunt și autoritățile.  KBA a lansat propria investigație pe acest subiect, fiind examinate documente interne și mii de emailuri. Porsche are deja antecedente legate de scandalurile privind testele de emisii, cu motoarele diesel, dezvoltate împreună cu Audi și VW.

Compania a primit în 2019 o amendă de 531 de milioane de euro, pentru neglijență în acest dosar. Cu alte cuvinte, n-ar fi luat măsurile necesare pentru a nu se ajuge acolo. Nu înseamnă, neapărat, că a știut despre acest lucru, deși specialiștii susțin că trucarea testelor nu s-ar fi putut face fără știrea conducerii.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI