11 mart. 2020 | 10:20

Pericolul de pe străzi: ce a descoperit RAR la mașinile din România

ACTUALITATE
Pericolul de pe străzi: ce a descoperit RAR la mașinile din România

Registrul Auto Român – RAR – a verificat autoturismele din România, iar concluziile nu-s dintre cele mai bune.

Se știe faptul că România are un parc auto învechit. Guvernul a venit cu programe precum Rabla sau alte măsuri de stimulare a achiziției de mașini noi, dar rezultatele nu-s suficiente. Românii conduc în continuare mașini vechi. Și de aici vin și problemele.

Pe lângă efectele negative asupra mediului înconjurător – mașinile vechi poluează extrem de mult – sunt și problemele tehnice. RAR a verificat, anul trecut, mai multe mașini, iar concluziile nu-s îmbucurătoare.

Aproape jumătate dintre mașinile verificate în trafic aveau probleme tehnice majore, fiind declarate neconforme, arată datele centralizate de instituție.

Pericolul descoperit de RAR pe străzile din România

Potrivit RAR, 45,72% dintre mașinile verificate aveau probleme tehnice majore. Concluziile apar după ce, în 2019, au fost verificate în trafic 69.130 de vehicule, la nivelul întregii țări, iar ca urmare a problemelor descoperite au fost aplicate 22.447 de sancțiuni.

Pe lângă amenzi, au mai fost retrase 17.938 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 413 vehicule și 113 ITP-uri au fost anulate, potrivit reprezentanților Registrului Auto Român. Instituția a venit și cu un raport legat de problemele descoperite.

Astfel, cele mai multe neconformități au fost constatate la instalația electrică de iluminare-semnalizare (27%), punți, jante, anvelope și suspensie (12%), șasiu, cadru și elemente atașate șasiului (10%).  Mai mult, s-au descoperit probleme la sistemul de frânare – 4% dintre mașinile verificate fiind, în realitate, un pericol pentru participanții la trafic.

De asemenea, în 1,57% dintre cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcție. În același timp, în urma măsurătorilor efectuate de către inspectorii RAR s-a stabilit depășirea nivelului maxim admis de emisii poluante la 2.579 autovehicule.

De precizat, însă, că situația s-ar putea să nu fie atât de rea. Oficialii RAR precizează că rezultatele controalelor desfășurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, pentru că echipajele mixte au oprit doar acele vehicule care păreau suspecte. Cu alte cuvinte, mașini vechi care reprezentau un pericol chiar și la prima vedere.