Cel mai mare pericol pentru Dacia Spring vine de unde nici nu te aștepți: cine ar putea distruge planurile modelului electric românesc

Cel mai mare pericol pentru Dacia Spring vine de unde nici nu te aștepți: cine ar putea distruge planurile modelului electric românesc

Dacia avea planuri mari înainte de pandemie: voia să scoată pe piață primul model electric din gamă – modelul Spring. Planurile n-au fost abandonate, dar s-ar putea ca noua mașină să aibă rivali ce i-ar putea lua fața.

Dacia a promis Spring, primul său model electric și unul cu care Renault caută să-și diversifice gama și să respecte și țintele de poluare impuse. Primul model electric al constructorului de la Mioveni ar putea veni în 2021, dacă pandemia de coronavirus nu a lovit foarte tare în aceste planuri.

Totuși, Dacia vine pe o piață care pare accesibilă pentru modelul său de business doar la prima vedere. La nivel european, s-ar putea descurca în fața rivalilor. Numai că chinezii se pregătesc să inunde piața auto din Europa cu mașini ieftine, fiabile și care-și fac foarte bine treaba.

Adică fix ceea ce vrea să ofere Dacia.

Cea mai mare amenințare pentru modelul Dacia Spring

Președintele Renault, Jean Dominique Senard, recunoaște că producătorii din China pot deveni niște rivali de neignorat pe continent. Produc mașini ieftine, fiabile și s-ar putea să se bucure de un real succes în Europa. Chinezii au făcut deja pași.

Primele lansări de mașini din China, cu propulsie electrică, sunt în Norvegia, țara cu un impact foarte mare al acestui tip de propulsie, a patra țară euroepană din punct de vedere al volumelor mașinilor cu baterii.  Sigur că există pe continent producători precum Volkswagen sau Renault, care vor să se impună cu propriile modele.

Dar concurența va fi acerbă. BYD, de exemplu, e cel mai mare producător de vehicule electrice din China și a ajuns în Norvegia unde a încercat să concureze Tesla. Se va duce, mai mult ca sigur, și pe domeniul mașinilor mici și fiabile. Un alt producător chinez, Polestar, deținut de grupul Geely, dar și MG, fosta marcă britanică transformată în brand de mașini electrice de SAIC sunt văzuți drept competitori puternici pe continent.

La nivel de grup, Renault are în acest moment pe piața din Europa doar modelul Zoe din gama electrică (și vehiculele comerciale Kanzoo ZE și Master ZE). Dar se fac planuri cu Dacia Spring, primul model electric al constructorului autohton. Numai că nu va fi deloc ușor.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI