O să vrei să renunți la WhatsApp când vezi ce schimbare pregătește
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2020/04/whatsapp-schimbare-reclame-bani.jpg)
WhatsApp e un serviciu gratuit, încă, dar Facebook pregătește o schimbare considerabilă. Acum, s-a aflat cum se va modifica în viitor.
Fondatorii WhatsApp au vrut să mențină serviciul fără reclame. Ceea ce nu-i chiar pliat pe viziunea Facebook. Deși până acum aplicația a fost lipsită de așa ceva, viitorul e mai incert. Dintre toate produsele Facebook, WhatsApp este cel mai „curat” din punctul de vedere al reclamelor. A scăpat după ce compania americană a decis la începutul anului să îngheţe planurile de implementare a reclamelor.
Gigantul american a decis să facă asta ca să nu atragă atenția autorităților antitrust și ca să nu-și atragă ura utilizatorilor, mai preocupați de intimitate și protecția datelor. La acest capitol Facebook nu s-a descurcat deloc bine în ultimii ani.
Reclamele pentru WhatsApp sunt inevitabile
Ținta Facebook acum e să bage reclame pe WhatsApp ca să profite de baza mare de utilizatori (peste două miliarde de utilizatori). Primul pas ar fi integrarea în Status, versiunea de Stories de pe aplicația de mesagerie. Nu este însă exclusă posibilitatea ca acestea să-şi facă eventual apariţia în lista de conversaţii şi chiar în fereastra de discuţii.
Planurile de implementare a reclamelor în aplicația de mesagerie vor continua după ce Facebook va realiza interoperabilitate dintre cele trei produse de comunicare pe care le deţine: WhatsApp, Messenger şi Instagram Direct, notează News, citând The Information.
Asta ar permite companiei să targeteze mai bine reclamele, pentru că oricum folosește datele pe care le are despre utilizatori. Rețeaua socială va face astfel conexiunea între utilizatorii de WhatsApp şi profilurile acestora de Facebook prin intermediul numărului de telefon. Astfel, targetarea pe WhatsApp se va face în funcţie de datele colectate în cadrul Facebook.
Din fericire, ar mai putea trece câțiva ani până la implementare. Reacția utilizatorilor va fi însă crucială când vine vorba de subiectul acesta.