O nouă linie de metrou în București: pe ce se alocă peste 8 miliarde de lei

O nouă linie de metrou în București: pe ce se alocă peste 8 miliarde de lei

Bucureștiul va avea o nouă linie de metrou, un proiect pentru care se alocă suma de peste 8 miliarde de lei. E vorba, în total, de 13 stații noi.

Bucureștiul caută să rezolve problema transportului cu o nouă linie de metrou. E vorba de tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul, cu 13 staţii noi. E un proiect pentru ca se vor aloca nu mai puțin de 8,5 miliarde de lei.

Deocamdată, proiectul e în faza de început.

Studiul de fezabilitate a fost discutat deocamdată într-o ședință a Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes naţional şi locuinţe, la Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei. Traseul total se apropie de 12 kilometri.

O nouă linie de metrou în București

Proiectul prevede un traseu de 11,94 km, cu 13 staţii care vor fi legate de Gara de Nord, dar și un depou la Progresul. Pentru a deservi acest nou tronson vor fi cumpărate și 15 trenuri, astfel încât capacitatea de transport să poată deservi 50.000 călători pe oră şi sens. Legătura cu Magistrala 4 de metrou existentă se va realiza în staţia Gara de Nord 2, prin continuarea axelor căilor Liniei 1 şi Liniei 2.

Traseul arată cam așa:

  • – după staţia Gara de Nord 2, traseul se înscrie în ampriza străzii Gării de Nord, apoi pe Berzei şi Vasile Pârvan (legătură cu Magistrala 5 de metrou propusă);
  • – în continuare, traseul subtraversează râul Dâmboviţa, Magistralele 1 şi 3 de metrou, străzile Bogdan Petriceicu Haşdeu şi Izvor, respectiv Calea 13 Septembrie; – traseul intră pe bulevardul Tudor Vladimirescu, apoi până în zona Pieţei Chirigiu (legătură cu Magistrala 7 de metrou propusă);
  • – ulterior, vine strada Odoarei şi şoseaua Viilor, până la intersecţia cu Calea Şerban Vodă, respectiv şoseaua Olteniţei (se poate face legătura cu Magistrala 2);
  • – mai departe, pe şoseaua Giurgiului, intersectează străzile Toporaşi şi Ghimpaţi (legătură cu Magistrala Inelară de metrou propusă), continuă cu şoseaua Giurgiului, până la Gara CFR Progresul, unde va fi amplasată ultima staţie.

Oficialii speră ca totul să fie gata în 60 de luni. Obiectivul va fi finanţat din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, precum şi din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI