Numai din Coreea nu-și luase amendă Facebook: ce a făcut cu datele utilizatorilor de banii ăștia
La nivel global, Facebook face o treabă foarte proastă în a proteja datelor utilizatorilor de pe cea mai mare rețea socială. Din acest motiv, amenzile sunt previzibile.
Aproximativ 6,1 milioane de dolari este valoarea celei mai recente amenzi primite de Facebook. De această dată, taxarea a venit din partea autorităților din Coreea de Sud, pe motiv că rețeaua socială a partajat cu terți datele a aproximativ 3,3 milioane de utilizatori fără consimțământul lor.
Amenda a fost înmănată de către Comisia pentru Protecția Informațiilor Personale din Coreea de Sud, o autoritate foarte similară cu cea responsabilă de respectarea GDPR în cadrul Uniunii Europene. Cazul care a dus la această amendă a intrat în vizorul Comisiei de Comunicații din Coreea în 2018, urmând ca, la scurt timp, investigația să cadă în sarcina CPIP, menționată mai sus.
La final, conform datelor obținute de Yonhap News, CPIP a stabilit că rețeaua socială a partajat datele personale a 3,3 milioane de utilizatori din Coreea de Sud, dintr-un total de 18 milioane afectați de problemă, între mai 2012 și iunie 2018, cu mențiunea că, niciodată, nu a existat un acord explicit în acest sens. Toate informațiile au ajuns la diferite companii terțe pentru a fi monetizate.
Printre datele partajate se numără numele oamenilor, adresa de acasă, data nașterii, experiența din domeniul muncii, orașul natal, starea civilă. Ca să înțelegi mai bine gravitatea situației, conform investigației din Coreea de Sud, Facebook a partajat aceste informații cu până la 10.000 de alte companii.
Pentru că cei de la Facebook sunt renumiți pentru lipsa de transparență în raport cu autoritățile, în final, nu a fost foarte clar câte date au fost partajate cu terți, pentru că gigantul american a refuzat să ofere toată documentația cerută de către autoritățile coreene. De partea cealaltă a baricadei, oficialii Facebook au afirmat că au colaborat în totalitate cu investigația. Aceasta este prima amendă primită de compania lui Mark Zuckerberg în Coreea.