Noul SUV electric de la Volkswagen vine cu autonomia de care ai nevoie

Noul SUV electric de la Volkswagen vine cu autonomia de care ai nevoie

Volkswagen accelerează planurile de a-și electrifica gama. Iar următorul model pregătit de germani e un SUV 100% electric cu o autonomie impresionantă pentru genul acesta de modele.

Volkswagen are planuri mari pentru următorii ani, chiar dacă pandemia de coronavirus a frânat un pic lucrurile. Vrea să scoată pe piață, până în 2025, un milion de mașini electrice, iar pași în această direcție se fac.

După modelul ID 3, care urmează să ajungă la primii clienți în luna septembrie, Volkswagen merge mai departe și a început producția unui SUV electric compact, cu o autonomie de 500 de kilometri. E un model cu care vrea să atace fix modelele aflate la mare căutare acum în orașe și nu numai: adică SUV-uri și crossovere.

ID 4, noul SUV electric de la Volkswagen

Noul SUV ID 4 are 4,6 metri lungime și va fi construit la uzina din Zwickau, unde germanii au investit nu mai puțin de 1,2 miliarde de euro. Va fi al doilea model produs pe platforma MEB, dedicată vehiculelor electrice, după modelul ID 3, lansat deja, și care urmează să fie livrat din septembrie.

SUV-ul, cu autonomie de 500 de kilometri, va fi lansat mai întâi în varianta cu tracțiune spate și apoi va avea și o versiune cu tracțiune integrală. Vor fi disponibile mai multe tipuri de baterie, cea mai puternică, de 83kWh, urmând să ofere autonomia amintită.

ID 4 ar fi trebuit să fie lansat la salonul auto de la New York, care însă a fost amânat din cauza pandemiei, dar lansarea va avea loc, cel mai probabil, în următoarele luni.

Grupul german nu are planuri doar în zona vehiculelor electrice. A anunțat deja că a investit nu mai puțin de 2,6 miliarde de dolari în Argo AI, un startup american, bazat în Pittsburgh, concentrat pe mașini care se conduc singure.

Divizia Autonomous Intelligent Driving a Audi, creată în 2017 pentru a dezvolta tehnologii pentru mașinile autonome ale grupului Volkswagen, va fi absorbită de Argo AI.

Astfel, divizia din München a producătorului german va deveni diviza europeană a startup-ului american. Cei 200 de angajați și tehnologia dezvoltată deja de către aceștia va fi integrată în acesta. Va fi, de asemenea, al cincilea centru de inginerie al lui Argo, dar și singurul din afara Statelor Unite. Integrarea va duce la un număr total de 1000 de angajați ai startupului.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI