Noul BMW pe hidrogen ar putea revoluționa industria auto
S-a tot vorbit în industria auto că viitorul e reprezentat de mașini electrice. Numai că sunt unii producători care preferă să se gândească și mai departe. Iar BMW e unul dintre ei.
Viitorul industriei auto e reprezentat de mașini electrice și hibride. Sunt modele prietenoase cu mediul, deci nu poluează. Iar pe producători e mare presiune din cauza noxelor emise de motoarele clasice. Există niște ținte impuse care trebuie respectate.
BMW e unul dintre producătorii care se uită un pic mai departe de electrice și hibride. Și pariază inclusiv pe motoare alimentate cu pile de combustie pe hidrogen. Modelul i Hydrogen Next a fost prezentat în toamna anului, dar nu prea se știe mare lucru despre el.
Detaliile tehnice au venit abia acum, chiar dacă în plină criză.
BMW i Hydrogen Next, viitorul industriei auto?
BMW dă semne că nu-și abandonează planurile nici în plină criză. E drept că ceea ce oferă acum sunt niște detalii tehnice despre noul model iHydrogen Next, dar ele sunt importante pentru a-ți face o idee despre direcția în care vrea producătorul să meargă.
Așa cum spuneam, au venit și detaliile tehnice ale modelului prezentat în toamna anului trecut la Salonul Auto din Frankfurt.
Noul model este un SUV din generația X5 și are un sistem de propulsie dezvoltat pentru modelul cu pile de combustie pe hidrogen. Va dezvolta 374 de cai putere și două rezervoare de hidrogen de 6 litri care vor oferi o „autonomie ridicată”. Important de precizat că nu se știe care va fi aceasta.
Prototipul e echipat cu două rezervoare de hidrogen de 700 de bari care împreună au o capacitate de șase litri. BMW a lucrat cu Toyota la acest sistem, din moment ce cei doi producători au un parteneriat în zona. Sistemul de propulsie pe pile de combustie cu hidrogen va fi implementat pe o versiune în producție de serie limitată bazată pe actuala generație X5, care va debuta pe piața în 2022.
BMW însă nu se aruncă cu termene optimiste. Estimează că primele modele de serie cu pile de combustie cu hidrogen vor ajunge la clienți cel mai devreme în a doua jumătate a acestui deceniu, adică după anul 2025.
Mai ales că problema majoră o reprezintă stațiile de încărcare. Nu prea e infrastructură, din moment ce furnizorii abia dacă se concentrează pe stațiile de încărcare electrică. Motorul pe hidrogen mai are, așadar, de așteptat, dar se pare că producătorii mizează și pe această alternativă.
Motoarele pe hidrogen au marele avantaj că se încarcă mult mai repede, iar autonomie e influențată, în mare parte, de condițiile meteo.