10 ian. 2020 | 15:29

Netflix n-a îngropat (deocamdată) televiziunea. Aceste cifre îți arată schimbarea

ACTUALITATE
Netflix n-a îngropat (deocamdată) televiziunea. Aceste cifre îți arată schimbarea

Se vorbește despre un război în zona de streaming video cu multe companii care caută să rivalizeze cu Netflix. Pe felia cealaltă, însă, programele clasice de televiziune o duc bine. Iată niște cifre care-ți confirmă acest lucru.

Se vorbește de multă vreme de faptul că Netflix va îngropa televiziunea clasică. În Statele Unite, spre exemplu, mulți americani au renuntaț la abonamentul clasic de cablu pentru a se bucura doar de subscripțiile la serviciile de streaming. E o piață care a fost dominată ani la rândul de Netflix, dar care acum începe să se aglomereze. Ceea ce pentru consumatori este bine. Au de unde alege.

Totuși, televiziunea clasică refuză să se dea bătută chiat atât de ușor. Un raport vine să confirme acest lucru.

Televiziunea încă stă în picioare în fața Netflix

Anul trecut, s-a atins un nou record în materie de scripturi originale dedicate exclusiv televiziunii clasice. Potrivit unui raport realizat de FX Networks Research, s-au scris nu mai puțin de 532 de „idei” pentru TV. E o creștere cu 7% față de anul 2018, ceea ce înseamnă că există totuși interes în această zonă.

Lumea poate a migrat spre serviciile de streaming, dar asta nu înseamnă că nu mai stă nimeni și-n fața televizorului, pentru a urmări programele clasice.

Mulți experți susțineau, în urmă cu câțiva ani, că televiziunea a atins deja vârful în materie de programe și că a ajuns la saturație. Deocamdată, după cum o demonstrează raportul FX Networks Research, refuză să moară atât de repede în fața giganților din zona de streaming.

2020 ar putea fi un an decisiv. Iată de ce.

2020, un an definitoriu

În 2020, piața serviciilor de streaming video se aglomera și mai tare. Netflix domină de ani de zile, dar, între timp, s-au mai lansat Disney+ și Apple TV+. Pe piață mai există și Amazon Prime și Hulu.  În câteva luni vine și HBO Max, iar Quibi încearcă să aducă o nouă abordare pentru a se impune.

Netflix, între timp, continuă să arunce cu miliarde de dolari în conținut original pentru a rămâne competitiv. Iar asta înseamnă că se pot dezvolta multe industrii. E vorba de regizorii, actorii, scenariștii angrenați în tot acest proces. De asemenea, sunt case de producție care capitalizează masiv de pe urma serviciilor de streaming video.

Până acum, giganți ca Warner Bros și 21st Century Fox erau asociate cu filmele lansate în cinematografe și care, ulterior, ajungeau pe diverse canale TV. Acum, producțiile lor se găsesc și pe platformele de streaming. Acolo unde pot fi vizionate oricând.