24 iun. 2020 | 10:14

Modelul de testare de la Volkswagen la care Dacia nu s-a gândit până acum: de ce e special

AUTO
Modelul de testare de la Volkswagen la care Dacia nu s-a gândit până acum: de ce e special

Volkswagen nu e doar cel mai mare producător auto, ci și constructorul care setează trenduri în industrie. Ultima idee a germanilor ar putea fi aplicată cu succes inclusiv la uzina Dacia de la Mioveni.

Volkswagen se grăbește să vină pe piață cu cât mai multe modele electrice, pentru că asta pare a fi direcția industriei auto. Sunt niște ținte de poluare care trebuie respectate de toți constructorii și soluția vine din zona electricelor/hibride.

Generația ID.3 este doar una dintre gamele pe care mizează Volkswagen. Și face tot posibilul pentru a veni pe piață cât mai repede cu aceste modele. Ultima idee se referă la metoda de testare. 150 de angajați ai VW vor primi modele ID.3 pentru a le folosi zi de zi. Astfel, feedback-ul primit va fi mai mult decât constructiv.

Ideea Volkswagen s-ar putea aplica și la Dacia

Modelele ID.3 vor fi livrate începând cu luna septembrie. Dar, până atunci, Volkswagen vrea să se asigure că totul merge strună. Așa că a ales 150 de angajați care să testeze modelele în viața de zi cu zi și să vină cu impresii. Au fost ceva probleme cu sincronizare dintre partea de software și cea de hardware. Și startul livrărilor risca să fie ratat.

Așa că s-a găsit soluția de testare în rândul angajaților. Aceștia vor primi modele ID.3 pe care le vor testa vreme de câteva săptămâni. Datele colectate anonimizat vor include comportamentul de conducere și funcționarea mașinilor în condiții reale de trafic. Vor fi conduse sute de mii de kilometri, spune VW, care vor genera un flux continuu de date.

Precomenzile sunt disponibile din data de 17 iunie, dar în septembrie e posibil să fie livrate unele mașini fără partea de software. Cine vrea pachetul complet, trebuie să aștepte până la sfârșitul anului. Angajații VW care vor testa cele 150 de exemplare ID.3 lucrează în schimburi la uzinele din Zwickau, Chemnitz și Dresden.

E o idee care ar putea fi aplicată cu succes și la Dacia. Mai ales că e o periodă în care constructorul de la Mioveni se pregătește să revină cu detalii despre primul model electric al gamei – Dacia Spring.