Modelul care salvează Dacia: cum a devenit Logan mașina vedetă în 2020
Dacia și Ford sunt cei mai mari doi producători auto din România. Iar 2020 n-a fost deloc un an bun pentru cele două companii. Acum, pentru iunie, există și vești bune.
Măsurile de relaxare socială au fost adoptate în tot mai multe țări din Europa. Și asta se vede și în parcursul Dacia și Ford, când vine vorba de producția din România. Conform datelor pe iunie, producția a crescut față de mai. Totuși, comparat cu iunie 2019, încă nu putem vorbi de-o revenire cu adevărat.
Iunie e prima lună în care s-a lucrat integral în cele două uzine din România. Astfel, la Ford Craiova și Dacia Mioveni volumul producției s-a ridicat la 35.121 unități, cu 19,13% mai puține decât în iunie 2019. Dacia a produs 22.149 de vehicule.
Creșterea pe care a consemnat-o compania locală e mai ales pentru Logan: cu 42%, conform Profit.ro. E o urmare firească a comenzilor venite de la Ministerul Afacerilor Interne.
Din uzina Ford au ieșit 12.972 de autoturisme, cu 6,76% mai mult față de anul trecut. Totuși, trebuie amintit că în 2020 are și modelul Puma, care nu exista în urmă cu un an. Singurul model produs în 2019 era EcoSport.
Prima jumătate a lui 2020, dificilă pentru ambele companii
În primul semestru din 2020, care a inclus și perioada izolării, producția auto a scăzut pe întreg continentul. Implicit, și la Dacia și Ford – care au avut angajați în șomaj tehnic.
În cifre, scăderea în comparație cu anul trecut fiind de 28,8%, cu 187.717 unități. Au fost fabricate cu peste 75.000 de autoturisme mai puțin decât anul tecut, o diferență care nu va putea fi recuperată până la finalul anului, după cum se prefigurează în evoluția pieței auto locale și europene.
La Dacia, Duster a fost produs în 80.631 exemplare, cu 44% mai puține decât anul trecut. Sandero a înregistrat o scădere mai mică: 35%, în 11.451 exemplare. Logan a fost produs în primele șase luni în 15.059 unități, cu numai 18,75% mai puține decât anul trecut.