Modele Dacia pe care nu te poți baza în timp: ce afli din clasamentul mașinilor cu probleme
Dacia a vândut foarte bine în Spania, Italia și chiar Marea Britanie. Acum, de la britanici avem un clasament cu mașini a căror calitate scade rapide în primii ani de folosire. Sigur, nu doar mașinile Dacia sunt vizate, dar acestea „domină” topul.
În Marea Britanie, cei care vor să își cumpere o mașină și să fie una în care să aibă încredere, se pot raporta la testul MoT. E un acronim de la Ministerul Transporturilor (actualmente denumit Departamentul de Transport) și-a debutat cu Legea Traficului Rutier din 1988. E relevant pentru mașini mai vechi de trei ani și sunt luate în calcul siguranța, rezistența la drum și emisiile gazelor de eșapament.
Clasamentul de acum, publicat de The Sun, Dacia Sandero e pe primul loc, în timp ce Logan (20,3%) e pe trei. Astfel, cele două, conform MoT, nu excelează ca robustețe pe termen lung. Ce înseamnă acest top e că Sandero, în proporție de 21%, e posibil să pice testul.
Din fericire, dacă vrei să privești lucrurile așa, nu sunt singurele mașini care se descurcă prost. Citroen C4 Grand Picasso, Volkswagen Touran și Passat sunt în top 5. În fapt, Citroen C4 (20,09%)e la o diferență infimă față de Sandero (21%). Publicația The Sun susține că acest clasament e bazat pe datele colectate de la centrele de testare din Marea Britanie.
Iar clasamentul din acest an cuprinde mașini înmatriculate în 2016 și verificate în 2019. Dar, după cum spune un șofer în comentarii, asta nu înseamnă că Sandero sau Logan sunt bune de aruncat. Clasamentul nu ia în calcul mașinile de care proprietarii au avut mai multă grijă.
Cât de relevant e acest test pentru Dacia sau alți producători
Poți vedea MoT ca Inspecția Tehnică Periodică de la noi. În prezent, sunt luate în calcul siguranța, rezistența la drum, calitatea bateriei și emisiile gazelor de eșapament. Prima dată când o mașină trebuie supusă acestui test e la trei ani de la înmatriculare (dacă e luată de nouă). Altfel, dacă mașina e mai veche de trei ani, testul e anual.
Faptul că Dacia n-a excelat – și, mai precis, că mașinile sale e posibil să pice testul, în proporție de 21%, respectiv 20,3% – nu înseamnă un deznodământ dramatic. Pur și simplu sunt rezolvate problemele și trec din nou prin verificare.
Ce se întâmplă aici e că, fiind mașini ieftine (Sandero are un preț de circa 7.000 de lire), proprietarilor nu le pasă prea mult de starea în care ajung automobile după trei sau cinci ani de folosire.