30 aug. 2020 | 09:56

Mașinile zburătoare nu mai sunt doar un vis: Japonia face pasul incredibil

ACTUALITATE
Mașinile zburătoare nu mai sunt doar un vis: Japonia face pasul incredibil

Visul vechi de decenii de a conduce mașini în cer la fel cum conduci pe autostrăzi, poate deveni mai puțin iluzoriu, acum că Skydrive Inc., companie din Japonia a efectuat un zbor de probă cu ajutorul unei mașini zburătoare cu un om la bord.

Tomohiro Fukuzawa, care conduce proiectul SkyDrive, a declarat că speră ca „mașina zburătoare” să poată fi transformată într-un produs pregătit să intre pe piață până în 2023, dar a recunoscut că măsurile de siguranță necesare sunt încă într-un stadiu critic.

„Dintre cele peste 100 de proiecte de mașini de zbor din lume, doar câteva au reușit să decoleze cu o persoană la bord”, a declarat acesta.

„Sper că oamenii vor dori să călărească și se vor simți în siguranță.”

Mașina poate zbura până acum doar 5 până la 10 de minute, dar dacă această perioadă poate fi extinsă la 30 de minute, va avea mai mult potențial, inclusiv în ceea ce privește exporturile către locuri precum China, a afirmat Fukuzawa.

Spre deosebire de avioane și elicoptere, vehiculele eVTOL sau vehiculele “electrice verticale de decolare și aterizare” oferă călătorii personale rapide, cel puțin în teorie.

Acestea ar putea elimina problemele aeroporturilor și ale ambuteiajelor, precum și costul angajării piloților, deoarece ar putea zbura automat.

Dimensiunile bateriilor, controlul traficului aerian și alte probleme legate de infrastructură se numără printre numeroasele provocări care stau în calea unei potențiale comercializări a vehiculelor futuriste, transmite agenția AP.

Proiectul SkyDrive a început în 2012 drept un proiect de voluntariat numit Cartivator, cu finanțare din partea unor companii japoneze de top, inclusiv producători de automobile Toyota Motor Corp.,Panasonic Corp. și dezvoltatorul de jocuri video Bandai Namco.

Însă doar fondurile recent primite, în valoare de 37 milioane de dolari, au făcut posibilă îmbunătățirea proiectului până la nivelul de testare.

Guvernul japonez susține acest demers, dezvoltând chiar cu o „foaie de parcurs” pentru serviciile destinate întreprinderilor până în 2023. Utilizarea comercială este estimată pentru anul 2030.

Sprijinul guvernamental se datorează potențialului noii tehnologii de a conecta zonele îndepărtate și de a oferi ajutor în caz de dezastre.