Mașina perfectă pentru servicii de taxi în oraș: electrică și cu spațiu suficient

Mașina perfectă pentru servicii de taxi în oraș: electrică și cu spațiu suficient

Două dintre companiile de top ale Chinei și-au unit forțele pentru a proiecta, dezvolta și construi o mașină electrică în scopul expres al transportului în oraș.

Vehiculul este un hatchback verde numit D1 și a fost dezvoltat de Didi Chuxing, compania de top din China care a învins în mod notoriu Uber în 2016, și BYD, unul dintre principalii producători de vehicule electrice.

Va avea o autonomie de 418 de kilometri per încărcare, conform standarduluiNEDC (New European Driving Cycle). Există un ecran de dimensiuni medii pe tabloul de bord, precum și încă două ecrane tactile pe spatele ambelor tetiere, pentru ca pasagerii să acceseze navigația și alte informații. Există, de asemenea, încă un ecran mai mic în spatele volanului care servește ca grup de instrumente.

Mașina vine cu uși glisante pentru a împiedica șoferii să lovească accidental pasageri sau bicicliști. Scaunul șoferului este foarte confortabil pentru utilizare extinsă, iar spațiul pentru picioare în spate este mai mult decât suficient. Culoarea vehiculului este descrisă ca fiind o nuanță „verde avocado”, care este similară cu cea a bicicletelor proiectate de Didi.

D1 va veni cu un sistem de asistență pentru șoferi de nivel 2, care include avertizare de ieșire pe bandă, frânare automată și avertizare de coliziune a pietonilor. De asemenea, va exista un sistem de monitorizare a șoferului pentru a se asigura că își ține mâinile pe volan și că se concentrează asupra drumului.

Specificațiile mașinii electrice pentru ride-hailing

Modelul D1 cu cinci locuri va avea un motor electric de 136 CP (100 kW) și acumulator litiu-ion de la fabricile BYD din Fudi, din Chongqing.

Cele două companii au început să lucreze împreună la un proiect de proiectare a vehiculelor în urmă cu doi ani. Didi este unul dintre cei mai mari operatori de transport din lume și susține că va livra zece miliarde de călătorii pe an. De asemenea, BYD este unul dintre principalii producători de vehicule electrice din China.

Didi spune că a folosit datele colectate de la cei 550 de milioane de pasageri înregistrați și 31 de milioane de șoferi pentru a proiecta D1. „Pentru a asigura o aprovizionare fiabilă și mai eficientă din punctul de vedere al costurilor pentru rețeaua de șoferi care astăzi oferă până la 60 de milioane de călătorii pe zi, am construit un ecosistem auto mai complex pentru serviciul principal de mobilitate, stabilind o alianță extinsă cu producătorii, furnizorii de energie și alți actori din industrie, în lanțul valoric ”, spune compania.

Producătorii de automobile au proiectat mașini pentru servicii comerciale de taxi de zeci de ani. „Taxi of Tomorrow” din New York este un Nissan NV200 care a fost notoriu doar șapte ani, înainte de a dispărea. De asemenea, iconicele black cabs din Londra sunt proiectate și construite de o companie numită London Taxi Company. Compania respectivă a fost cumpărată de compania chineză Geely în 2015 și acum produce mașini electrice.

Didi spune că are astăzi „aproximativ un milion” de mașini electrice pe platforma sa.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI