Prima mașină cu hidrogen produsă în România: ce spune Iohannis despre prototipul de la Vâlcea
Cercetătorii din România au creat un prototip de mașină cu hidrogen, iar președintele Klaus Iohannis a făcut o vizită acolo.
Cercetătorii de la la Institutul Național de Cercetare Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice și Izotopice din Râmnicu Vâlcea au în derulare un program unic la nivel național, dar adaptat la ceea ce lucrează alte companii ale lumii. E vorba de prima mașină care funcționează pe hidrogen.
Președintele Klaus Iohannis a făcut o vizită acolo pentru a afla mai multe depsre proiectul românesc al mașinii cu hidrogen. La Vâlcea se dezvoltă trei aplicații auto, una electrică și două care integrează tehnologii bazate pe hidrogen.
Prima mașină cu hidrogen produsă în România
Cercetătorii de la Vâlcea susțin că timpul de reîncărcare a rezervorului cu hidrogen este de aproximativ 3 minute, iar autonomia maximă este de aproximativ 320 km. Klaus Iohannis a declarat, după ce a văzut mașinile-prototip, că cercetătorii de la Vâlcea sunt „deschizători de drumuri pentru domenii de viitor în România”.
”Cele două proiecte ale Institutului, în valoare de peste 23 de milioane de euro, alocate prin Programul Operațional Competitivitate, vor crește capabilitatea de cercetare-dezvoltare-inovare a Institutului în ceea ce privește energia pe bază de hidrogen și domeniul nuclear. Dacă dorim soluții eficiente pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon în atmosferă, dezvoltarea noilor tehnologii pe bază de hidrogen, precum și rafinarea soluțiilor de stocare a energiei sunt cruciale”, a spus șeful statului.
Președintele a ținut să sublinieze că „cercetarea trebuie privită ca o investiție în viitorul României”. Numai că a omis să spună că alte companii private sunt cu mult înainte.
Toyota, spre exemplu, a făcut pași mari în această direcție. A ajuns deja la cea de-a doua generație Mirai – modele alimentate cu hidrogen. Va începe primele livrări în SUA chiar în luna decembrie. Industria auto n-a marșat prea mult pe acest tip de autoturism, tocmai pentru că riscurile sunt foarte mari.
Mult mai sigure sunt modelele electrice și hibrid. Dar România încă insistă să meargă într-o direcție pe care nu se marșează foarte tare sau chiar a fost abandonată.