Cum va afecta epidemia din România magazinele. Flanco explică impactul

Cum va afecta epidemia din România magazinele. Flanco explică impactul

Epidemia de coronavirus are un impact negativ major asupra economiei. Afectați sunt și marii retaileri de electrocasnice.

Epidemia de coronavirus va produce pagube economice importante și asta o spun toți analiștii economici. Va fi afectata economia globală, iar asta înseamnă că toate țările vor suferi, indiferent de starea de sănătate a economiei.

Marii retailer de electrocasnice, de exemplu, încept deja să simtă efectele. În vânzări nu se reflectă, deocamdată. Dar fluxul de persoane e deja mai mic și această tendință s-ar putea să se mai resimtă o perioadă.

Adică magazine goale.

Magazine goale din cauza epidemiei

În luna februarie, marile magazine comerciale au fost pline de oameni care și-au făcut provizii. A fost o perioadă în care s-a instaurat panica și s-au luat cu asalt rafturile magazinelor cu produse alimentare. Dacă aceastea au fost pline, însă, nu același lucru se poate spune despre magazinele de electrocasnice.

Reprezentanții Flanco, de exemplu, susțin că numărul de vizite în magazine a scăzut considerabil în luna februarie.

”Vedem situația creată, există un impact, dar deocamdată nu în rândul vânzărilor, ci în trafic. În luna februarie, am înregistrat o scădere de 12% a vizitelor în magazin (…) Stocuri avem suficiente pentru a acoperi două-trei luni de producție insuficientă. Le putem acoperi fără probleme”
Dragoș Sîrbu, CEO Flanco

În cadrul unei conferințe de presă, a fost evaluat și impactul pe care-l va avea epidemia de coronavirus în perioada următoare. Livrările vor fi afectate, după cum vezi în graficul de mai jos:

Cele mai afectate de epidemia de coronavirus vor fi livrările de ceasuri inteligente, de exemplu – o scădere de 16%. Nu vor scăpa nici livrările de laptop-uri (minus 12,3%) sau cele de boxe inteligente (minus 12,1%).

Epidemia vine într-un moment în care retailerul Flanco analizează extinderea pe alte piețe. Sunt urmărite, în această perioadă, Bulgaria și Ungaria, dar planurile vor fi amânate, cel mai probabil, pentru anul viitor.

”O să ne uităm anul viitor dacă putem intra prin intermediul marketplace în Ungaria și Bulgaria, iar dacă lucrurile arată bine putem să mergem și cu magazine fizice. Ungaria seamănă puțin cu România și se potrivește cu modelul nostru de business”
Dragoș Sîrbu, CEO Flanco