10 feb. 2020 | 17:38

Schimbarea prin care Instagram va deveni mai similară cu YouTube

ACTUALITATE
Schimbarea prin care Instagram va deveni mai similară cu YouTube

Instagram testează o funcționalitate prin care utilizatorii săi vor putea face mai mulți bani din reclame, la fel cum se întâmplă pe YouTube.

Reclamele sunt principalele aducătoare de venit atât pentru marile companii, cât și pentru creatorii de conținut de pe platforme. Influencerii fac extrem de mulți bani pe YouTube, prin reclamele de câte cinci secunde pe care le afișează în videoclipurile de pe platformă. Ceva similar ar urma să apară și pe rețeaua socială deținută de Facebook, prin intermediul IGTV.

Așadar, Instagram ar urma să permită creatorilor de conținut de pe IGTV opțiunea de a face bani din reclamele scurte care vor rula în cadrul videoclipurilor. Opțiunea există deja și pe Facebook, unde reclamele apar în mijlocul anumitor videoclipuri pentru a aduce câțiva bani în plus.

Rețeaua socială era și până acum o sursă de venit pentru influencerii care o folosesc. Totuși, până acum aceștia trebuiau să-și ia banii direct de la companii, prin colaborări sau parteneriate. Acum, creatorii de conținut de pe IGTV ar urma să aibă posibilitatea să-și monetizeze postările cu ajutorul reclamelor. Ideea se află în prezent la stadiul de prototip, însă ar putea fi implementată curând.

Instagram va lăsa influencerii să monetizeze videoclipuri pe IGTV

IGTV este secțiunea special destinată videoclipurilor de pe rețeaua socială. Platforma a vrut să ducă lucrurile la un alt nivel și să-și concentreze atenția și pe partea de video. Pentru asta, a creat IGTV. Totuși, succesul acesteia n-a fost cel așteptat.  În ianuarie 2020, compania și-a dat seama că prea puțină lume folosea butonul destinat pentru IGTV îl folosea cu adevărat, așa că l-a eliminat. De asemenea, potrivit firmei de analiză Sensor Tower, doar aproximativ 1% din miliardul de utilizatori Instagram au descărcat aplicația separată IGTV.

Adam Mosseri, CEO-ul Instagram spune că, de fapt, IGTV se află încă în faza sa inițială. Spune că explorează modalități prin care să facă platforma mai sustenabilă pentru creatori, iar introducerea de reclame ar putea fi una dintre ele.