31 mart. 2020 | 17:50

Înșelătorie de proporție care se folosește de magazinul Profi: ce mesaj circulă pe internet

ACTUALITATE
Înșelătorie de proporție care se folosește de magazinul Profi: ce mesaj circulă pe internet
Profi / Facebook

Profi este noul lanț de magazine folosit de actori rău-intenționați pentru a încerca să-i păcălească pe clienți pe internet.

Etse vorba, de fapt, despre o campanie cu vouchere care viza clienții lanțului de magazine. Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică avertizează că, în această perioadă, circulă online campanii false derulate în numele lanțului de magazine din România.

Astfel, potențialelor victime li se servește un scurt chestionar cu întrebări generale despre preferințele de shopping. Totul pare să vină din partea magazinului Profi. După ce răspund la întrebări, utilizatorii sunt redirecționați către o pagină unde au posibilitatea să aleagă dintre opțiuni multiple, pentru a încerca să „nimerească” premiul. Desigur, atacatorii simulează o extragere reală, victima nu nimerește niciodată din prima, dar în cele din urmă „câștigă” pentru că are la dispoziție 3 încercări.

Recomandarea e să nu dai click pe astfel de reclame și, în cazul în care îți solicită date personale sau financiare, să nu le oferi sub nicio formă. Poți identifica astfel de tentative de fraudă prin elemente precum: text incorect gramatical, așezare în pagină defectuoasă, grafică ciudată, website care nu folosește domeniul oficial etc.

Ce spune Profi despre situație

Compania a avertizat toți clienții, într-o postare pe Facebook, că nu are nicio legătură cu această campanie.

„PROFI NU A ORGANIZAT UN ASTFEL DE CONCURS! Regretăm că, atât dumneavoastră, cât și magazinele PROFI sunt ținta acestor dezinformări pe internet. Vă invităm să nu vă lăsați păcăliti de aceast tip de reclamă înșelătoare.
Pentru a afla informații reale despre PROFI vă invităm să vizitați paginile noastre oficiale: https://www.facebook.com/Profi.ro/, www.profi.ro, sau adresa de email contact@profi.ro”, spune postarea de pe Facebook.

Acesta nu este primul lanț de magazine folosit pentru astfel de înșelătorii. Strategia este similară ca și cea din cazul incidentelor de tip scam precedente care au vizat alte magazine precum Kaufland, Ikea sau Lidl.