14 dec. 2020 | 15:46

I-au dat copilului acces la cardul bancar și el a ajuns să cheltuie o mică avere pe așa ceva

ACTUALITATE
I-au dat copilului acces la cardul bancar și el a ajuns să cheltuie o mică avere pe așa ceva

George, un copil de șase ani care locuiește în Wilton Connecticut, și-a pus părinții într-o situație mai mult decât delicată.

Vara trecută, George a acumulat în liniște taxe de peste 16.000 de dolari în App Store pentru jocul său video preferat „Sonic Force”.

Întâmplarea deloc amuzantă, dar de tot râsul a fost publicată duminică de New York Post.

Apple a refuzat să ramburseze peste 16.000 de dolari cheltuiți de un copil de șase ani în App Store.

16.000 de dolari pentru un joc

În cursul lunii iulie, George cumpăra boostere suplimentare începând de la 1,99 dolari pentru inelele roșii și 99,99 dolari pentru inelele de aur. Acestea erau funcții care făceau ca personajul său din joc să aibă mai multă viteză și alte avantaje speciale.

Achizițiile sale se ridicau la sute de dolari, fără ca părinții să bănuiască nimic. La un moment dat, atunci când George a ajuns la suma de 2.500 de dolari, mama lui a observat că dispar sume de 601 $ și 562 $ din contul ei. Când a sunat la bancă pentru a afla despre ce e vorba, veste a șocat-o.

“Modul în care au fost împachetate achizițiile a făcut aproape imposibil să ne dăm seama că provin dintr-un joc”, a spus mama lui George.

Chiar și atunci când suma totală de bani lipsă a ajuns la 16.293,10 dolari, mama lui George nu avea încă idee că fiul ei este responsabil pentru fondurile acoperite.

În octombrie, reprezentanții băncii i-au spus că acuzațiile sunt legitime și că trebuie să contacteze Apple. Când a luat legătura cu Apple, aceștia i-au prezentat toate achizițiile. Când a văzut pictograma Sonic în listă, și-a dat seama în cele din urmă că George era vinovatul.

Apple nu poate rezolva problema

Apple a anunțat că nu poate face nimic.

“Mi-au spus că nu pot face nimic, pentru că nu am sunat în termen de 60 de zile de la achiziții. Motivul pentru care nu am sunat în termen de 60 de zile este că banca mi-a spus că este probabil o fraudă – că PayPal și Apple.com sunt în topul platformelor pe care au loc cele mai multe fraude”.

Tot ce a făcut Apple a fost să informeze părintele că există un cadru care ar fi putut să ajute la împiedicarea unei astfel de întâmplări.

Cu toate acestea, cei mai mulți utilizatori nu știu de existența acestor setări de securitate care restricționează cumpărăturile făcute abuziv – de un copil de șase ani, de exemplu.

„Evident, dacă aș fi știut că există un cadru pentru asta, nu aș fi permis copilului meu de 6 ani să cheltuie aproape 20.000 de dolari pentru inele de aur virtuale”, a declarat ea.

„Aceste jocuri sunt concepute pentru a fi complet prădătoare și pentru a-i determina pe copii să cumpere lucruri. Ce adulți ar cheltui 100 $ pe un cufăr de monede de aur virtuale?”

Din acest motiv, Apple s-ar putea face vinovat.

După cum a subliniat mama lui George, „fiul meu nu a înțeles că banii sunt reali. Cum ar putea? Juca un joc animat într-o lume despre care știe că nu este reală. De ce ar fi banii reali pentru el? Asta ar necesita un mare salt cognitiv”.

Este important să verificați setările de securitate, sfătuiesc părinții păgubiți. “Sunt îngrozită că acest lucru este posibil și că dispozitivele Apple nu sunt prestabilite pentru a preveni acest lucru”.