Guvernul ”aruncă” sute de milioane în mass-media din România: cine îi primește și care este scopul lor

Guvernul ”aruncă” sute de milioane în mass-media din România: cine îi primește și care este scopul lor

Nu mai puțin de 200 de milioane de lei vor fi cheltuiți de statul român în perioada următoare pentru un proiect ce vizează mass-media din țara noastră.

Printr-o ordonanță de urgență adoptată pe parcursul zilei de ieri, Guvernul condus de Ludovic Orban a aprobat cheltuirea sumei de 200 de milioane de lei pe un proiect de informare a cetățenilor. Banii vor fi cheltuiți pe clipuri informaționale prin care românii vor fi avertizați în legătură cu comportamentul pe care ar trebui să-l aibă până la finalul stării de urgență, dar și după 15 mai.

În aceeași ședință, cu un scop similar, s-a aprobat un memorandum referitor la un acord cu Google pentru desfășurarea unor campanii de informare pe teritoriul româniei. Oficialii din spatele celui mai mare motor de căutare au anunțat că vor publica anunțuri informative gratuit în limita sumei de 1,2 milioane de dolari.

În consecință, revenind la modul în care se vor împărți banii, 47% din acest suma dată de Guvern va fi alocată pentru desfăşurarea campaniei la televiziunile naţionale, iar restul de 53%, pentru celelalte medii de comunicare – presă tipărită, online, locală, regională sau pentru staţii tv, posturi radio locale şi regionale. Campania urmează să se desfăşoare printr-o aplicaţie informatică. La final,va fi publicat şi raportul cu sumele alocate pentru fiecare furnizor media, a anunțat șeful Cancelariei citat de Agerpres.

„Un proiect de act normativ adoptat a fost aşteptat în urma consultărilor pe care Guvernul le-a derulat în această perioadă cu diverse industrii afectate şi, mai ales, ca urmare a necesităţii desfăşurării unor campanii ample de informare a opiniei publice în ceea ce priveşte regulile care urmează să fie respectate după încetarea stării de urgenţă şi în perioada actuală de stare de urgenţă. Vorbim despre măsuri atât în ceea ce priveşte protecţia sanitară pentru limitarea răspândirii coronavirusului, cât şi despre măsurile necesare pentru reluarea activităţilor în domeniul social şi economic. Aceste măsuri necesită o informare amplă a opiniei publice şi Guvernul a decis derularea unei campanii de informare publică în acest sens”, a declarat Dancă, după şedinţa de guvern.

Oficialii din Guvern au insistat pe faptul că acești bani vor fi folosiți și pentru sprijinirea industriei mass-media de la noi, grav afectată de scăderea încasărilor din publicitate. „În absenţa derulării unei astfel de campanii, practic, funcţionarea lor ar fi puternic afectată, cu consecinţe extrem de grave în ceea ce priveşte funcţia lor de asigurare a unei informări corecte a cetăţenilor. Şi din punctul de vedere al Guvernului, această măsură este un mecanism de sprijin pentru asigurarea accesului la informarea corectă şi echilibrată din partea industriei mass media pentru cetăţeni în această perioadă”, a subliniat Ionel Dancă.

În final, campania ar putea fi prelungită, în limita bugetului alocat, în funcţie de evoluţia contextului social şi economic generat de epidemia cu coronavirus.
DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI