08 oct. 2020 | 15:02

Greșeala celor care au card bancar și li se blochează cardul în bancomat: decizia care trebuie luată instant

BANI
Greșeala celor care au card bancar și li se blochează cardul în bancomat: decizia care trebuie luată instant

În ciuda tuturor opțiunilor de-a plăti contactless, cu cardul sau telefonul, mai ajungi uneori și la bancomat. Fie al băncii tale, fie al altei bănci, dar ce faci dacă ți se blochează cardul în ATM?

Greșeala fatală într-un astfel de caz e să pleci de la bancomat fără să iei vreo măsură și să speri că te caută banca atunci când îți deblochează cardul. Cel mai important e să suni la banca ta și să blochezi cardul.

De exemplu, acum poți face asta direct din aplicația băncii. ING Bank, Banca Transilvania, BCR și altele oferă așa ceva. Intri în mobile banking, blochezi cardul, iar dacă îl recuperezi îl poți debloca și-l folosești în continuare.

Ține cont că un card trebuie recuperat de la banca deținătoare a bancomatului. Trebuie să contactezi banca respectivă și să verifici în ce condiții îți returnează cardul. Suni în call center și afli, iar dacă este deschisă intră în sucursală.

Ce faci când folosești cardul la bancomat, dar nu primești banii?

O altă problemă sensibilă e când ceri banii, primești confirmarea că vor fi eliberați, dar nu primești nimic. Într-un așa caz îţi vei recupera banii fără probleme, dar trebuie să ştii cum să procedezi. Sunt cazuri în care așa ceva se întâmplă fie din cauza bancomatului – o problemă tehnică, fie că e o pană de curent și operațiunea a fost blocată fix în momentul critic.

Totodată, ține cont că bancomatele au senzori în zona de eliberare numerar. Astfel, dacă bancnotele nu sunt preluate de către client într-un anumit interval de timp (20-30 de secunde) atunci ele sunt retrase înapoi în aparat.

Ce faci când pătești așa ceva? Dacă bancomatul se află în incinta unei bănci, iar problema s-a petrecut în timpul programului de lucru, trebuie anunţaţi imediat angajaţii din unitate. Totodată, poți depune o contestaţie la bancă pentru a se returna în cont sumele reţinute. Dacă banca și cardul sunt diferite, cel mai bine e să iei legătura cu ambele entități și să vezi cum se poate rezolva.

E important să reții unde e bancomatul (în cazul că ai plecat de-acolo sau trebuie să explici mai târziu), ora la care ai încercat retragerea, dar și dacă ți-a apărut vreo eroare pe ecran. Important e să reții cât mai multe detalii. Iar dacă banca întârzie să-ți returneze banii, poți face o sesizare la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.