Google Chrome te scapă de cea mai supărătoare parte a internetului: ce soluție a găsit

Google Chrome te scapă de cea mai supărătoare parte a internetului: ce soluție a găsit
09:02 06.02.2020

Creatorii Google Chrome continuă efortul de a bloca reclamele enervante din majoritatea colțurilor internetului. De această dată, sunt vizate reclamele nesolicitatea în format video de care nu poți scăpa.

Efortul Google este ghidat de un set de referințe definit de Coalition of Better Ads (Coaliția reclamelor mai bune). Conform documentului respectiv, există trei tipuri de reclame video pe care internauții le disprețuiesc cu sete, iar Chrome vrea să le oprească pe toate.

În acest scop, Google a lansat un avertisment, iar creatorii de site-uri au la dispoziție patru luni pentru a se conforma. În cazul în care nu se vor supune noilor reguli, vor pierde permanent accesul la reclamele gignatului din Mountain View, care reprezintă o sursă foarte importantă de venit pentru multe dintre website-urile de pe internet.

Ca să-și formeze o opinie avizată pe marginea subiectului, Coalition for Better Ads a analizat aproximativ 45.000 de persoane de pe întregul mapamond, iar concluzia a fost una fără echivoc. Nimic nu supără mai tare utilizatorii decât reclamele care te forțează să aștepți cinci secunde pentru a le putea evita. Reclamele din mijlocul clipurilor video care te încântă au fost de asemenea destul de sus pe lista frustrărilor. Câmpurile de text sau imagine care acoperă 20% dintr-un clip video și sunt greu de evitat au fost de asemenea menționate în sondaj.

Începând cu 5 august, Chrome nu va mai afișa reclamele pe site-urile care folosesc formatele detaliate mai sus. Dacă trăiești cu impresia că acest tip de marketing agresiv se regăsește și pe YouTube, ai dreptate. Din acest motiv, serviciul de streaming are patru luni pentru a remedia situația, chiar dacă este un serviciu Google, de la creatorii chrome.

Cel mai recent efort pentru blocarea reclamelor agresive are ca scop rezolvarea unei probleme foarte importante de pe internet. Dacă totul merge bine, oamenii vor fi mai puțin tentați să apeleze la aplicații de tip ad-blocker și, în final, profitabilitatea site-urilor va crește.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI