Facebook, pariu ambițios: cum vrea să se bată cu YouTube și Twitch
Facebook se pregătește de un pariu extrem de ambițios. Vrea să atace piața jocurilor și să se bată cu giganți care facilitează accesul la acest domeniu precum YouTube și Twitch.
Facebook vrea să atace piața jocurilor. Presa internațională scrie că gigantul condus de Mark Zuckerberg se pregătește să lanseze o aplicație dedicată pasionaților de gaming, unde pot crea și viziona competiții online.
Este, practic, cam ce oferă acum atât YouTube, cât și Twitch.
Facebook are planuri mari în această zonă și profită de această perioadă de pandemie, în care multă lume stă acasă. Printre activitățile preferate de cei care sunt forțați să stea în izolare la domiciliu se numără inclusiv jocurile.
Facebook atacă piața dominată de Twitch și YouTube
Pe perioada pandemiei de coronavirus, platformele care facilitează accesul la competiții de gaming sau evenimente din această zonă sunt extrem de utilizate. E vorba, în primul rând, de Twitch, dar și YouTube. Facebook lansează o aplicație care se numește Facebook Gaming și care preia funcțiile deja existente pe piață. Dar vine și cu ceva în plus.
Le permite celor pasionați de gaming să transmită live direct prin intermediul telefonului – grației funcției Go Live. Astfel, nu mai ai nevoie de tot echipamentul necesare folosit de regulă în astfel de transmisiuni.
Facebook Gaming e o aplicație care se afla deja în teste în Asia de Sud și-n America Latină de vreo 18 luni. Oferă o experiență similară cu funcția deja integrată în varianta de desktop a Facebook – care se numește Gaming – dar vine acum într-un ambalaj separat. Deocamdată, nu se știe cum se poate monetiza de pe urma noii aplicații.
În primă fază, vor există așa-numitele steluțe – pe care le pot oferi fanii sub forma unor plăți instant. Cam cum face acum YouTube cu funcția de donații în timpul unei transmisiuni live. Deocamdată, e disponbilă doar versiunea Android, dar urmează ca Facebook Gaming să fie disponibilă și pe iOS în curând.
Facebook este, în acest moment, mult în urma celor de la Twitch și YouTube când vine vorba de live gaming. Pe funcția deja integrată în website, Facebook a adunat 554 de milioane de ore de vizionare. Prin comparație – YouTube s-a dus la 1,1 miliarde ore, iar Twitch a adunat 3,1 miliarde ore.
Cifrele sunt valabile pentru primele trei luni ale anului.