Europa și-a „cuplat” industria auto la trendul mondial: cum a depășit China
Mașinile electrice reprezintă viitorul industriei auto și, chiar dacă Europa s-a urcat mai greu în acest tren în comparație cu China, a reușit să se adapteze din mers. Și chiar a făcut-o mai mult decât onorabil.
Piața de mașini electrice crește de la un la altul și e de așteptat ca aceasta să fie direcția ani buni de aici încolo. E adevărat că pandemia de coronavirus a pus un pic lucrurile pe stand-by, dar totuși frâna nu e bruscă. O veste bună pentru continent a venit după primele șapte luni ale anului.
Astfel, în această perioadă, vânzările de automobile electrice și plug-in hybrid din Europa au depășit nivelul înregistrat în China. E o premieră, dar există câteva explicații.
Europa a luat fața Chinei
Motivul pentru care piața de autoturisme electrice din Europa s-a dezvoltat atât de bine e reprezentat de subvențiile generoase acordate de mai multe state europene, printre care Franța și Italia. Statul a pus bani la bătaie, producătorii au fost mulțumiți, iar clienții au putut cumpăra vehicule electrice la prețuri mult mai accesibile.
Datele din European Car Report arată că 18 piețe auto vest-europene (UE plus EFTA) au atins un volum de autovehicule electrificate (BEV și PHEV) de peste 500.000 de unități. Dintre acestea, vehiculele complet electrice au însumat 269.000 de unități, în timp ce vehiculele cu propulsie hibridă, combustibil și electric, dar și cu încărcare la priză (PHEV), au totalizat 231 de unități.
În același interval, ianuarie – iulie, piața de vehicule electrificate din China a fost de 486.000 de unități, sub cea din Europa.
Din acest total, vehiculele electrice au fost majoritare, 378.000 de unități, după cum arată datele preluate de la CAAM, asociația producătorilor de autovehicule din China.
Ce s-a vândut cel mai bine
Există câțiva constructori europeni care au reușit să se impună extrem de bine pe această piață, dar din clasamentul primilor trei nu avea cum să lipsească Tesla.
Cele mai bine vândute automobile electrice din Europa au fost Renault Zoe, Tesla Model 3 și VW e-golf, în timp ce hibridele plug-in cele mai vândute au fost Ford Kuga PHEV și cele două modele Volvo, XC40 și XC60 PHEV.
Constructorii de automobile electrice din Europa și-au propus ca în 2020 să depășească 1 milion de automobile electrificate vândute pe această piață, țintă care poate fi atinsă dacă economia nu intră în colaps din cauza pandemiei. În luna septembrie vor începe livrările modelului VW ID.3, către cei 30.000 de clienți care l-au comandat, însă și alte mărci pregătesc lansarea de noi modele în acest an, scrie profit.ro.