Facebook mimează, din nou, grija față de tine: ce e Emotional Health, ultima găselniță a lui Zuckerberg
Facebook e un gigant în mediul digital și, fie că recunoști sau nu, ți-a modificat comportamentul de consum și nu numai. Acum, în vremuri de pandemie, vine cu Emotional Health, ce pare ultima găselniță a lui Zuckerberg pentru a te ține captiv acolo.
Facebook a cunoscut, la fel ca alți giganți digitali, o creștere a traficului în lunile de când noul tip de virus face ravagii în lume. Din cauza măsurilor drastice dispuse de autorități, multă lume a stat mai mult pe acasă și o perioadă, pentru mulți, singura interacțiune cu apropiații a fost prin intermediul rețelelor de socializare.
Specialiștii au atras, însă, atenția că această izolare vine la pachet cu niște riscuri, iar acestea sunt asociate în special cu utilizarea excesivă a rețelelor de socializare. Cu alte cuvinte, dacă stai foarte mult pe Facebook, Instagram sau TikTok ești predispus la simptome de depresie şi traumă secundară.
Ei bine, Facebook știe foarte bine asta, dar cauză să mimeze acum că-i pasă de tine. Așa că a decis să vină cu niște instrumente pentru sprijinirea sănătății mentale și emoționale a utilizatorilor în vreme de pandemie. Funcția se numește Emotional Health.
Ce înseamnă Emotional Health, ultima găselniță a Facebook
Gigantul american are în plan să lanseze în curând un centru de resurse dedicate sănătății emoționale și mentale, care va cuprinde informații și ghiduri create de experții în domeniu și care va pune utilizatorii în legătură cu specialiști. E vorba, de fapt, de o secțiune specială ce se va regăsi în aplicația pe care o știi azi și care ar urma să acorde sprijin – de la sfaturi până la recomandări venite din partea specialiștilor.
Emotional Health va putea fi găsită în tab-ul More și va fi disponibilă la nivel global, anunță compania condusă de Mark Zuckerberg. E clar că zona de conținut de acolo va fi adaptată în funcție de regiunea în care se află utilizatorul.
Doar că un asemenea suport nu se va regăsi doar în Facebook. WhatsApp ar urma să aibă bot-ul WHO Health Alert, prin care să ai acces la un ghid dedicat gestionării stresului, creat chiar de OMS. De asemenea, Messenger aduce stickere speciale, create de OMS pentru a le fi mai ușor utilizatorilor să vorbească despre problemele emoționale și despre gândurile legate de sinucidere.
Nu e ignorată nici Instagram: și acolo vor fi disponibile ghiduri pentru îmbunătățirea sănătății mentale create special pentru adolescenți și alte grupuri de persoane vulnerabile.
Acum, întorcându-ne la ceea ce-ți spuneam mai sus, referitor la legătura de cauzalitate pe care specialiștii o fac între depresie și consumul excesiv de rețele de socializare, ce părere ai de planurile Facebook? Parcă nu mai sună a plan care chiar să fie gândit în favoarea utilizatorilor ca tine, nu-i așa?