Eficiență sau spectacol ieftin? Cât de utilă e poarta de dezinfectant de la intrarea în București, de pe A1

Eficiență sau spectacol ieftin? Cât de utilă e poarta de dezinfectant de la intrarea în București, de pe A1

Primăria Sectorului 6 a montat, la intrarea în București de pe Autostrada A1, o poartă de dezinfectant prin care trec, practic, toate mașinile care intră în Capitală. Numai că acest sector mai are antecedente în a arunca banii pe soluții care se dovedesc, de fapt, inutile.

Toate mașinile care intră în București, de pe Autostrada A1 București-Pitești, trec printr-o poartă de dezinfectant montată acolo de Primăria Sectorului 6, condusă de edilul Gabriel Mutu. Sistemul e montat acolo de aproximativ două săptămâni și se pare că funcționează pe bază de senzori.

Primarul explică faptul că dezinfectantul nu e aruncat mereu, ci doar atunci când se apropie câte o mașină. Astfel, nu se face risipă. De remarcat, însă, că acest sistem e montat doar la intrare în București, nu și la ieșire – pe sensul celălalt.

Primarul a fost rugat să explice această situație.

Cât de utilă e poarta de dezinfectant de la intrarea în București, de pe A1

Primarul Sectorului 6 susține că sistemul aparține instituției pe care o conduce. S-a gândit că, în acest fel, va stopa răspândirea coronavirusului.

„Presupunem că vin din zone limitrofe unde nu se face dezinfectarea așa cum facem noi. Este făcută dezinfectare cu soluție de apă oxigenată în procent de 3%. Din câte știu eu și sper să nu greșesc, sunt senzori care pornesc automat pompele în momentul în care se apropie o mașină de zona respectivă. Ca să nu funcționeze non-stop. În rest e apă potabilă cu amestec de trei la sută apă oxigenată. Și, ca să vă mai spun ceva, a fost donat și montat de cei de la ADP.”
primarul Gabriel Mutu pentru Libertatea.

Edilul, însă, omite să spună faptul că virusul se transmite de la un om la altul și prea puțin de pe suprafețe. Spre exemplu, dacă o mașină e stropită cu dezinfectantul pe care-l folosește Primăria Sectorului 6, dar la volan sau în interior se află o persoană infectată, atunci sistemul n-are nicio noimă.

Și asta ar fi doar una dintre explicațiile care demontează acest sistem. De altfel, Primăria Sectorului 6 nu e la prima tentativă de a combate pandemia după propriile metode.

Tot edilul Gabriel Mutu susținea că vrea să pulverizeze apă oxigenată pe străzi, în concentrație de maximum 1%. Sunt vizate toate arterele principale, bulevarde, străzi de legătură, cum ar fi bd Iuliu Maniu, bd Timişoara, bd Drumul Taberei, Crângaşi, Virtuţii, strada Braşov, bd Ghencea şi Prelungirea Ghencea, Vasile Milea şi Geniului, după cum explica la acea vreme edilul.

Mai mult, ar fi vrut să pulverizeze apă oxigenată și din elicopter. Ministrul Sănătății a fost cel care i-a tăiat elanul și a spus că dezinfectarea străzilor nu ajută în lupta cu virusul așa cum s-ar crede. Totuși, străzile trebuie spălate tocmai pentru a preveni poluarea cu praful care s-ar ridica de la nvielul asfaltului. Pentru spălarea pavajelor urbane, recomandările sunt să se utilizeze procedurile obișnuite, pe bază de săpunuri convenționale sau detergenți convenționali. Trebuie evitată producerea de praf și aerosoli.

Dezinfectarea acestora este o măsură a cărei utilitate nu a fost stabilită, întrucât nu există dovezi că suprafețele de mers sunt implicate în transmiterea virusului, transmitea Ministerul Sănătății.

Ceea ce s-ar putea să fie perfect valabil și-n cazul sistemului montat la intrarea în București, de pe A1.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI