Drona care alimentează mașina poate fi cel mai ciudat dispozitiv pentru domeniul auto
Toyota a brevetat un sistem de drone de realimentare autonom care poate conduce la locația ta și poate completa rezervorul de benzină al autovehiculului, celula de combustibil cu hidrogen sau bateria.
Astfel, „drona autonomă” include o zonă de stocare, un mecanism de livrare a combustibilului și un controller central. Nu este clar dacă vehiculul este destinat să realimenteze vehiculul din fața acestuia în timp ce este în mișcare sau doar în staționare.
Drona de la Toyota ar putea face teoretic mai multe opriri de realimentare de-a lungul unei singure rute, înainte de a se întoarce pentru a se reîncărca singură. Senzorii de proximitate, GPS-ul și porturile automate de combustibil ar putea permite unei astfel de drone să aibă grijă de întreaga operațiune, cu șoferul așezat în spate și relaxat în interiorul vehiculului lui.
Evident, este puțin probabil ca o tehnologie de acest gen să ajungă în producție în curând. O varietate de tehnologii de tarifare concurente ar putea, de asemenea, face ca un astfel de sistem să moară, conform The Drive.
De fapt, nu am ajuns nici măcar la nivelul 5 de autonomie. Cu alte cuvinte, șoferii sunt încă obligați să navigheze pe drumuri – ceea ce înseamnă că sistemul AI nu este încă gata, ceea ce ar permite unei astfel de unități să se conducă acolo unde este nevoie.
Ce faci cu un robot-pasăre?
Altă dronă interesantă este acest robot cu aripi care se mișcă ca un șoim, poate zbura mai stabil și mai abil decât alte drone – și folosește mai puțină energie, extinzând timpul de zbor.
Enrico Ajanic de la Institutul Federal Elvețian de Tehnologie din Lausanne și colegii săi au împrumutat din biologia azorului nordic (Accipiter gentilis) – un tip de vultur – pentru a face o dronă de 284 de grame cu o anvergură maximă a “aripilor” de 1,05 metri.
Drona include 27 de plăci asemănătoare unor pene – nouă pe fiecare aripă și alte nouă pe coadă – astfel încât să se deplaseze prin aer, așa cum o face un azor.