Decizia Uber în timpul pandemiei: ce măsuri ia ca să prevină contractarea virusului
Uber a anunțat setul de măsuri pe care le ia în perioada pandemiei ca să se asigure că limitează, în condițiile serviciului, situațiile de contractare a virusului. Free Now a oferit, de asemenea, câteva sfaturi.
Compania a anunțat că are o echipă disponibilă non-stop care susține acțiunile legate de pandemie întreprinse de autoritățile de sănătate publică. În colaborare cu acestea, este posibil să suspende temporar conturile pasagerilor și șoferilor despre care s-a confirmat că au contractat sau au fost expuși la COVID-19.
De asemenea, Uber se consultă cu un epidemiolog pentru a se asigura că măsurile pe care le adoptă respectă recomandările medicale.
Compania a mai spus că le oferă șoferilor dezinfectant pentru a‑i ajuta să își mențină mașinile curate. Stocurile sunt limitate, dar colaborează cu producători și distribuitori pentru a obține cât se poate de multe produse. Distribuirea produselor va fi făcută cu prioritate către șoferii din orașele în care este mai multă nevoie.
În ceea ce te privește, Uber susține că șoferii sau curierii parteneri Uber Eats diagnosticați cu COVID-19 sau cărora li se solicită de către o autoritate de sănătate publică să se autoizoleze vor primi asistență financiară pe parcursul a până la 14 zile. În această perioadă le este suspendat contul.
Compania te sfătuiește, dacă preferi, să lași o notă în aplicația Uber Eats prin care să îi soliciți curierului partener să lase mâncarea la ușă.
Free Now, alternativa la Uber, vine cu sfaturi pentru călătoria ta
Free Now – serviciul care înlocuiește Clever în România – recomandă să folosești plata prin card oriunde este posibil. Toți șoferii din aplicație acceptă și această metodă de plată. Totodată, încearcă să călătorești singur în mașină și evită să te urci în față, lângă șofer, și așează-te la distanță, în locul din spate. Sigur, același lucru ar trebui să-l faci în Uber, Bolt, Yango, taxi sau chiar și în mașinile cunoscuților.
În egală măsură, sfat pe care ar trebui să-l aplici și-n Uber, și-n Bolt, și oriunde altundeva, evită să atingi lucrurile din mașină. Nu în ultimul rând, dacă nu te simți bine contactează un medic sau autoritățile locale.
Nici Citylink n-a stat departe de subiectul pandemiei. Acest serviciu, spre deosebire de Uber sau Free Now, îți permite să închiriezi o mașină cu care să te deplasezi.
Din 11 martie, Citylink susține că toate automobilele din flotă sunt dezinfectate, la interior, cu o soluție specială pe bază de alcool. Frecvența dezinfectării va fi de două zile sau mai des. Totodată, a amplasat soluții dezinfectante gel, pentru a fi folosite de oricine, în fiecare automobil din flotă. În plus, reîmprospătează permanent stocul de soluții dezinfectante disponibile în automobile.
Bolt își asigură clienții că serviciul funcționează normal
Bolt a trimis recent șoferilor parteneri un document cu măsurile pe care trebuie să le ia pentru a preveni răspândirea virusului. În condițiile în care ei intră zilnic în contact cu o mulțime de oameni, sunt incluse recomandările autorităților. Li se recomandă să respecte cerințele Organizației Mondiale a Sănătății (OMS).
Printre acestea se numără statul acasă, daca nu se simt bine, dar și spălatul regulat pe mâini și folosirea dezinfectantului. Totodată, li se recomandă să strănute sau tușească într-un șervețel de unică folosință și să-l arunce după. Dacă nu au un șervețel la îndemână, Bolt le recomandă să strănute în îndoitura (pliul) cotului.
Mai ales li se recomandă să evite contactul cu persoanele care prezintă simptome respiratorii.
În ceea ce privește angajații, cei din birourile din Europa lucrează de acasă până la o decizie ulterioară. Birourile din București și Cluj dedicate șoferilor parteneri au fost închise pe o perioadă nedefinită.