De ce se tem oamenii de știință că apocalipsa pentru umanitate e aproape

Potrivit inginerului mecanic MIT Asegun Henry, oamenii nu mai au mult timp la dispoziție pentru a-și opri dispariția.

Provocarea revine fizicii: aproape tot consumul nostru de energie implică generarea sau transferul de căldură.

Împreună cu emisiile de gaze cu efect de seră care vin cu acea utilizare a energiei, Henry avertizează că suntem foarte aproape de punctul de neîntoarcere, care ne-ar trimite pe o cale spre distrugerea inevitabilă a climei și a speciei noastre.

Cât de aproape suntem de apocalipsa speciei umane și ce putem face

Asta nu înseamnă că este timpul să ne dăm bătuți. Henry, împreună cu ingineri de la Universitatea din California, Berkeley și Universitatea Stanford, au publicat săptămâna trecută cercetări în revista Nature Energy care stabilesc câteva mari provocări pentru modul în care putem inversa cursul natural al vieții.

Reinventarea modului în care transportăm, stocăm, transformăm și utilizăm energia termică ar funcționa până la evitarea unei creșteri globale a temperaturii mai mari de două grade Celsius – o creștere critică care se prevede că va duce planeta într-o cascadă de scenarii climatice catastrofale.

Sunt mari provocări – prima este dezvoltarea sistemelor de stocare termică pentru rețeaua electrică globală. Oamenii de știință spun că vor depune eforturi serioase pentru această soluție. Având în vedere că supraviețuirea noastră este în joc, pare a fi momentul potrivit pentru a lansa eforturi extrem de ambițioase.

„Timpul se termină și avem nevoie de toate încercările rămase”, a spus Henry într-un comunicat. În special, a adăugat Henry, cât de mult ar putea dura trecerea de la o infrastructură energetică dependentă de combustibilul fosil la energia curată. Până atunci, este posibil să trecem de acel punct critic.

„Avem nevoie de schimbări dramatice, nu de ieri, ci cu ani în urmă”, a spus Henry. „Așa că în fiecare zi mă tem că vom face prea puțin și prea târziu și, ca specie, nu vom putea supraviețui cursului iminent al naturii, dar, cu puțin noroc, mai câștigăm timp”, a completat acesta.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI