Datele care-ți arată de ce e România o piață auto care poate fi luată în seamă

Datele care-ți arată de ce e România o piață auto care poate fi luată în seamă

România se poate lăuda cu doi producători care fac mașini în țară – Dacia și Ford, constructori care stau bine pe piața europeană. Pandemia a cam dat lucrurile peste cap, dar piața locală pare că rezistă bine.

Datele legate de înmatriculările de noi autoturisme în primele 10 luni ale anului nu-s îmbucurătoare pentru niciun producător auto. E clar că pandemia a influențat în rău toată industria. Mulți constructori au fost nevoiți să-și schimbe strategiile, alții au amânat sau anulat lansări importante și, peste toate, a fost perioada de lockdown.

Au fost aproximativ două luni în care multe uzine au fost închise, producția a fost trasă pe dreapta.

Chiar și așa, România pare că a rezistat bine șocului.  În octombrie, spre exemplu, la nivel european noile înregistrări de automobile au scăzut cu 7,8%. Toate piețele au înregistrat scăderi, în afară de România și Irlanda.

România, o piață auto de luat în seamă

Din cauza măsurilor dure dictate de autorități pentru a ține sub control răspândirea virusului, piața auto a avut de suferit. Uzinele n-au mai lucrat și multe planuri au fost trase pe linie moartă. Interesant e, însă, că toate pieţele de automobile din UE au înregistrat pierderi. În primele 10 luni s-a înregistrat un minus de 27%.

Cu excepţia Irlandei şi României.

Până în octombrie în UE au fost înregistrate opt milioane de automobile, mai puţin cu 2,9 milioane faţă de anul precedent. S-au înregistrat scăderi clare şi în Austria cu 27,7%, de asemenea în Spania cu 36,8%, în Italia cu 30,9%, în Franţa cu 26,9% şi în Germania cu 23,4%. În privinţa pieţelor importante ţara cea mai lovită în octombrie a fost Spania, unde minusul era de 21 procente.

În Franţa s-au înregistrat minus 9,5%, în Germania minus 3,6%, faţă de Italia unde s-a înregistrat un minus de doar 0,2 procente.

Dacia și Ford au turat motoarele în octombrie

Datele ACAROM arată că, în luna octombrie, cele două uzine auto din România au avut o producție cumulată de peste 51.000 de mașini, ceva mai mică decât în octombrie 2019, dar mult peste media lunară din 2020, un an cu totul neobișnuit. Până acum, Dacia a produs aproximativ 212.000 de mașini în acest an, iar Ford, aproape 145.000.

În total, au fost produse în România un număr de 51.418 autoturisme, o scădere de 3% față de perioada similară din 2019, respectiv 53.119 unități. Dintre acestea 29.676 unități au fost produse iî uzina DACIA de la Mioveni și 21.742 au fost produse de uzina FORD de la Craiova. Pe primele 10 luni din 2020, producția totală de autoturisme în România se ridica la 356.491 unități, în scădere cu 12.61% față de perioada similară din 2019, respectiv 407.931 unități.

Pe modele, producția de autoturisme în primele zece luni ale anului 2020 se prezintă astfel:

  • DACIA Duster – 151.120 unități
  • FORD EcoSport & Puma –144.846 unități
  • DACIA Logan – 28.975 unități
  • DACIA Sandero – 22.987 unități
  • DACIA Logan MCV – 8.563 unități
DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI