03 nov. 2020 | 11:15

Daimler și Volvo fac echipă pentru a produce camioane cu un combustibil cu totul special

ACTUALITATE
Daimler și Volvo fac echipă pentru a produce camioane cu un combustibil cu totul special

Daimler și Volvo, ambii cred că combustibilul cu hidrogen are un loc alături de energia electrică pură și fac echipă pentru a se asigura că acest lucru se va întâmpla.

Ei formează o societate mixtă pentru a dezvolta și vinde sisteme de celule de combustibil. Accentul se pune pe camioanele grele (cum ar fi conceptul Mercedes GenH2), dar cele două notează că tehnologia lor ar trebui să fie „ideală” pentru sarcini precum generatoarele de energie staționare. Imaginează-ți o alternativă mai curată la generatoarele diesel care păstrează centrele de date în funcțiune.

Cei doi creează un sistem cu mai multe trepte de putere, mai ales un sistem dublu care furnizează 300kW de putere non-stop pentru camioanele pe distanțe lungi. Aceștia subliniază că vor rămâne concurenți în altă parte, inclusiv integrarea efectivă a pilelor de combustibil în propriile lor vehicule.

Vei aștepta, totuși, un timp înainte de a vedea camioane care folosesc aceste celule pe drumuri și pe șantiere de construcții. Daimler și Volvo se așteaptă să înceapă primele teste de camioane care folosesc pilele de combustibil în „aproximativ trei ani” și nu vor începe producția completă până în a doua jumătate a deceniului. Nu este de așteptat ca întreprinderea comună să se finalizeze până în prima jumătate a anului 2021.

Alianța este, într-un anumit sens, o recunoaștere a locului hidrogenului într-un viitor fără emisii. Vehiculele electrice vor domina din ce în ce mai mult gama de autoturisme de la mărci precum Mercedes-Benz și Volvo.

Între timp, celulele de combustibil par din ce în ce mai potrivite camioanelor și altor utilizări în care longevitatea și timpul de livrare rapidă sunt mai importante.

Toyota pregătește cel mai spectaculos camion: va fi alimentat cu hidrogen

Și Toyota a anunțat că va dezvolta oficial un semi-camion electric alimentat cu hidrogen.

„Va fi silențios și puternic și, cel mai important, nu va emite decât apă”, a declarat Tak Yokoo, inginer executiv senior la Toyota, într-un comunicat. Divizia producătorului auto japonez din America de Nord va face un parteneriat cu Hino SUA, un producător de vehicule comerciale, pentru a produce camionul, special pentru piața nord-americană.

Așadar, după mai multe tentative, în 2017 și 2018, constructorul auto japonez a făcut anunțul: după toți acești ani de cochetare cu posibilitatea unui camion de clasa 8, Toyota o va face. Va construi un camion electric.