05 feb. 2020 | 11:23

Dacia trage tare după Brexit: ce decizie a luat în Marea Britanie

ACTUALITATE
Dacia trage tare după Brexit: ce decizie a luat în Marea Britanie

Pentru Dacia, piața din Marea Britanie este extrem de importantă. Odată cu ieșirea Regatului din UE, lucrurile se complică puțin.

Modelele Dacia, de la Sandero până la Duster, se vând extrem de bine în Marea Britanie. Este, de fapt, a doua piață auto din Uniunea Europeană, după Germania, dar înaintea altor țări importante precum Franța, Italia și Spania.

Livrările de autovehicule Dacia în Regat au fost frânate puternic la sfârșit de 2019. Dar asta se întâmpla din cauza Brexit. Inițial, ieșirea Marii Britanii din UE trebuie să se întâmple la 31 octombrie. Ulterior, termenul a fost amânat pentru 31 ianuarie, când s-a și întâmplat.

Chiar și așa, datele de la acea vreme arătau că, între ianuarie și octombrie, Dacia a vândut pe piaţa britanică 26.631 vehicule, în creştere cu 32,88% faţă de primele zece luni din 2018, când înamtriculase doar 20.042 unităţi.

Acum, după ieșirea Marii Britanii din UE, urmează 11 luni de tranziție, în care nu se schimbă nimic. Iar Dacia caută să profite la maximum de această perioadă.

Cum forțează Dacia în perioada de tranziție Brexit

Dacia a anunțat, recent, că va vinde și-n Marea Britanie modele pe GPL. Vor fi echipate cu astfel de instalații toate modelele pe care constructorul autohton le vinde deja în Regat: Sandero, Sandero Stepway, Logan MCV, Logan MCV Stepway și Duster.

E vorba de sistemul Eco G, iar livrarea modelelor echipate cu GPL vor fi livrate în Marea Britanie începând din primăvară. Noile modele vor costa cu vreo 400 de lire sterline mai mult decât costul modelelor clasice.

Mașinile echipate cu GPL consumă mai mult gaz lichefiat, dar emit mai puține emisii CO2 decât motoarele clasice pe benzină și motorină. GPL este o variantă, în condițiile în care modelele pot fi alimentate în continuare și cu benzină și motorină. În Marea Britanie, potrivit datelor guvernamentale, sunt aproximativ 1.400 de stații de încărcare GPL, mult mai puține decât în alte țări.

Dacia se așteaptă ca modelele pe GPL să se vândă bine în Regat, mai ales că această variantă vine cu costuri mai mici de alimentare și e mai prietenoasă cu mediul. Confruntate cu schimbările climatice, toate orașele mari sunt forțate să vină cu măsuri împotriva poluării.