Cum a ajuns Dacia Sandero să se impună în Europa și pe ce loc e Duster

Cum a ajuns Dacia Sandero să se impună în Europa și pe ce loc e Duster

Piața auto la nivel european nu și-a revenit încă la normal și probabil vor mai trece luni până acolo. Dar semne de revenire sunt, cât de cât, iar modelele Sandero și Duster de la Dacia stau încă bine.

Piața auto a fost dată peste cap din cauza pandemiei, după perioade destul de lungi din primăvară, când majoritatea uzinelor au fost închise. Ulterior,europenii au fost precauți și nu s-au aruncat să dea bani pe mașini noi, chiar dacă, poate, înainte de pandemie aveau asta în plan.

Asta se vede în bilanțurile tuturor marilor producători. Surprinzător, însă, modelele Sandero și Duster de la Dacia au reușit, cumva, să se mențină în top, chiar dacă volumele au fost în scădere peste tot. Sandero, spre exemplu, e pe locul 6 la nivel european, arată datele din august.

Iar Duster face parte oricum dintr-o categorie aflată la mare căutare. SUV-urile au ajuns să aibă o cotă de 40% din totalul pieței.

Modelele Dacia Sandero și Duster, încă preferate

În august, piața auto europeană a scăzut cu 18%. Topul arată că cele mai vândute modele au fost VW Golf, Renault Clio și Peugeot 208. Pe piața hibridelor, topul e condus de Ford Kuga, iar Tesla conduce detașat în cazul electricelor. Americanii, așadar, încă domină Europa, deși și constructorii de pe continent vin cu modele electrice.

În cifre, în luna august s-au înmatriculat 880.000 de mașini noi, în scădere față de cele 1,07 milioane din august 2019. Cea mai bună lună august din ultimul deceniu a fost în 2018, când totalul s-a apropiat de 1,2 milioane mașini, iar minimul a fost în 2013 (sub 700.000).

Volkswagen Golf a fost cel mai vândut model, cu peste 22.000 de unități, iar patru modele au trecut de 15.000 de unități: Renault Clio, Peugeot 208, Opel Corsa și Skoda Octavia. Sandero a fost pe șase, cu 13.800 de unități, iar top zece a fost completat de Peugeot 2008, Renault Captur, Mercedes Clasa A și Volkswagen Polo.

SUV-urile au reprezentat 40% din total. S-au impus modele precum Peugeot 2008, Renault Captur, Volkswagen T-Roc sau Dacia Duster. Cota mașinilor cu propulsie alternativă (hibride mild, hibride plug-in și full-electrice) a ajuns la 21% din vânzările totale, mult față de august 2019 când ponderea era de 8 procente. La capitolul mașini 100% electrice conduce Tesla Model 3, cu aproape 7.000 de unități, iar Renault Zoe a depășit 6.000.

Vânzări bune au avut și modelele Hyundai Kona, Kia Niro, Volkswagen e-Golf și Audi e-Tron.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI