Dacia i-a lăsat muți de uimire. Toți românii trebuie să afle despre acest model. Se simte la buzunar
2020 a venit cu o criză în industria auto, dar înainte de pandemie Dacia a făcut un anunț important. Vizează mai multe modele, dar cel mai important e cel compact.
La începutul anului, Dacia a anunțat că va lansa pe piață și modele pe GPL. Practic, vorbim de modele cu motorul Eco-G 100 cu motor cu alimentare duală: benzină și GPL. Noile versiuni au un motor în trei cilindri, de 1 litru, cu sistem GPL certificat oficial, astfel încât să poți parca mașina chiar și în parcări închise.
În cazul Duster, motorul s-a remarcat prin autonomie. Mașina este dotată cu un comutator între benzină și GPL, astfel că poți alimenta ambele rezervoare și asta îți oferă suficient combustibil cât pentru 1.000 de kilometri. Vestea și mai bună e că, potrivit Dacia, mașina poate fi parcată aproape peste tot datorită sistemelor de siguranță instalate din fabrică.
Acum, presa din Franța n-are decât cuvinte de laudă la adresa Dacia Sandero. „De neatins”, titrează Auto-Moto după un test cu modelul pe GPL.
Ce face bine Dacia pe GPL?
„La un preț între 11.190 și 13.390 euro, acest Sandero nu poate fi învins, pentru că nu are competiție, cu excepția «vărului» său Clio, care are însă un preț de 18.400 euro. E simplu, e cea mai bună ofertă «de buget» din piață.”
Nicolas Briouze pentru Auto-Moto
Autorul recenziei din presa franceză menționează că dacă alegi o Dacia pe GPL câștigi autonomie, dar și un cost mai redus al carburantului. Plângerile acestuia au însă legătură cu ceea ce-a caracterizat modelele Dacia până acum: rigiditate, un zgomot destul de mare în habitaclu și o direcție destul de rigidă.
Despre rezervorul de GPL e bine să știi că este realizat din oțel și e montat în locul roții de rezervă. Astfel, nu pierzi din spațiul portbagajului. Când nu mai ai gaz în rezervor, mașina trece automat pe benzină și îți continui călătoria. Dar poți schimba între ele printr-un comutator din mașină.