Dacă ești client DIGI, ar fi bine să ai mare grijă: ce tentativă de fraudă anunță CERT-RO
Specialiștii de la CERT-RO au transmis un semnal de alarmă legat de tentative de fraudă care-i vizează pe clienții DIGI. Iată ce trebuie să știi.
Specialiștii de la CERT-RO – adică Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică – au descoperit mai multe tentative de fraudă care-i vizează pe clienții operatorului Digi. E vorba de mai multe pagini de tip phishing, create special pentru a fura date.
Experții susțin că acestea nu sunt canalele oficiale de comunicare ale companiei. Pentru a convinge utilizatorii să ofere date, în special date financiare, atacatorii se folosesc de pretextul unui concurs promoțional, în urma căreia potențiala victimă ar putea câștiga un premiu atractiv (smartphone sau laptop).
Dacă dai de o astfel de ofertă, ar trebui să fii foarte atent unde te duce și ce trebuie să completezi.
Tentative de fraudă la adresa clienților DIGI
Specialiștii susțin că astfel de tehnici de atac, în care a fost folosită identitatea vizuală a unor companii cu reputație din România, au fost documentate de echipa CERT-RO pe site încă de la începutul anului. Există câteva recomandări pentru a te feri de ele:
- Evitați accesarea unor astfel de link-uri și redistribuirea lor.
- Fiți atenți la corectitudinea gramaticală a textului
- În cazul ofertelor promoționale sau a concursurilor organizate online, validați existența unor astfel de inițiative pe canalele oficiale ale companiilor implicate (webiste, canale oficiale de social media).
- Scanați-vă dispozitivele cu o soluție antivirus, pentru a fi siguri că nu v-ați infectat cu #malware.
- Pentru cei care au raportat primirea a numeroase email-uri nesolicitate după furnizarea unor date personale și a adresei de e-mail, recomandăm să le raportați ca SPAM, să blocați adresele de expediere în a vă mai trimite mesaje și să le ștergeți.
- Dacă ați introdus pe astfel de site-uri date personale, date de acces la conturi sau date financiare, schimbați parolele pentru conturile aferente, activați autentificarea în doi pași (acolo unde există) și notificați de urgență banca, dacă vi s-a cerut la un moment dat date de card.
- În cazul în care sesizați tranzacții suspecte din cont și ați suferit pagube financiare, ne puteți scrie despre cazul dvs. la adresa alerts@cert.ro sau ne puteți apela (1911).
- Pentru deschiderea unei investigații, va fi totodată necesar depuneți o plângere la cea mai apropiată secție de poliție.