10 sept. 2020 | 13:45

Cum vrea Instagram să profite că stai mai mult acasă și simți nevoia să cumperi lucruri

ACTUALITATE
Cum vrea Instagram să profite că stai mai mult acasă și simți nevoia să cumperi lucruri

Instagram caută să introducă noi funcții de pe urma cărora să monetizeze, dar să te și țină cât mai mult în aplicație. Iar momentul ales nu e întâmplător.

Giganții digitali au profitat extrem de mult de această perioadă, în care multă lume a stat acasă și a petrecut timp pe internet mai mult decât oricând. Evident că aceste companii au avut de câștigat. Acum, Instagram, parte din familia Facebook, vrea să introducă o funcție nouă, adaptată vremurilor.

Vrea să-ți permită să cumperi direct din aplicație, printr-un tab dedicat. Nu e pentru prima oară când Instagram cochetează cu ideea de shopping, iar activitatea multor influenceri este fix în această zonă. Dar acum, aplicația vrea să-ți permită să cumperi direct de acolo, fără să mai mergi pe alt site sau platformă.

Instagram vrea să fie un mare magazin virtual

Instagram a început să testeze câteva schimbări – prin adăugarea unui tab special pentru cumpărături, inclusiv în funcția Reels. De fapt, sunt două tab-uri noi – unul pentru Shopping, altul pentru Reels. Aplicația merge în paralel cu ele și apoi urmează să aleagă varianta cea mai bună, în funcție de feedback-ul utilizatorilor.

Opțiunea Shopping va fi o secțiune în care brandurile își vor putea afișa și vinde produsele direct în Instagram, prin Facebook Pay, în vreme ce Reels este noua secțiune de video în format scurt, care seamănă izbitor de tare cu modelul pe care merge TikTok. Noile funcții sunt testate în acest moment în Brazilia, Franța și Germania, țări în care Reels este extrem de popular.

Dacă experimentul se dovedește a fi un succes, atunci Instagram va trece la treabă și-ți va permite în curând să cumperi produse direct din aplicație.

Ideea nu e nouă în cadrul companiilor deținute de Facebook. Chiar compania condusă de Mark Zuckerberg are secțiunea denumită Facebook Shops, dedicată în special afacerilor mici, care vor să-și vândă produsele direct acolo și care e disponibilă în SUA.

Facebook a pornit cu Marketplace, unde utilizatorii pot posta diverse anunțuri și a decis să se extindă apoi. Evident că nimic nu e gratis. Magazinele din interiorul secțiunii se pot deschide gratuit, dar Facebook percepe apoi o taxă dacă vânzătorii vor reclamă, dar există și alte servicii suplimentare pentru care se percep bani.