Orange, Digi și alți operatori explică ce s-a întâmplat odată cu izolarea la domiciliu

Orange, Digi și alți operatori explică ce s-a întâmplat odată cu izolarea la domiciliu

Da, știu, probabil că stai acasă de multă vreme și, dacă n-ai avea internet în această perioadă, poate că timpul n-ar fi trecut atât de repede. Numai că, fără să-ți dai seama, această perioadă de izolare ne-a cam schimbat din obiceiuri. Iar acest lucru a fost observat de marii operatori de la noi din țară, în frunte cu Orange, Vodafone și Digi | RCS-RDS.

Multe persoane sunt izolate la domiciliu în această perioadă. Autoritățile recomandă distanțarea socială și ai face bine să respecți asta pe cât posibil. Copiii fac cursuri online, adulții lucrează de acasă și, în aceste condiții, este evident că traficul a crescut considerabil.

Marii operatori telecom susțin că această perioadă a dus la creșteri de peste 20% la internetul mobil și de până la 90% la internetul fix, potrivit Hotnews.

Cum arată datele Vodafone

Toți marii operatori susțin că s-a modificat comportamentul de consum al oamenilor de vreme ce tot mai mulți dintre noi stăm acasă în această perioadă. Practic, nu mai vorbim atât de mult la telefon seara, așa cum se întâmpla de obicei, ci la prânz. În unele rețele, traficul de voce și date e liniar pe tot parcursul zilei. Înainte avea vârfuri dimineața și seara.

Iată ce spune Vodafone.

„În rețeaua fixă înregistrăm o creștere în traficul de date/internet ce variază între 70-77% în funcție de zi. La prânz, în jurul orei 12, este poziționată acum ora de vârf pentru vocea mobilă (înainte era seara). A crescut cu circa 25%. Pe partea de date mobile, creșterea la ora de vârf este undeva la 18-20% în funcție de zi. De asemenea, înregistrăm creșteri de consum și pentru filme, jocuri și social media (+40% pe Netflix în rețeaua fixă, +46% pe gaming în rețeaua mobilă)”, spun reprezentanții operatorului pentru Hotnews.

Vodafone susține că s-a pregătit pentru această perioadă și că rețelele încă fac față.

Creșteri mai moderate pentru Orange

Și la Orange au fost înregistrate creșteri, dar acestea sunt mai moderate, potrivit datelor centralizate.

„Faţă de finalul lunii februarie, în reţeaua Orange a fost înregistrată o creştere de 23% a volumului de trafic pentru serviciile de voce mobilă. Totodată constatăm şi o schimbare a obiceiurilor de consum în rândul clienţilor noștri, vârful de trafic pentru utilizarea serviciilor de voce schimbându-se de la ora 19:00 la ora 11:00. În cazul consumului de internet mobil, creşterea este una moderată, de până în 10%, comparativ cu ultima săptămână a lunii februarie. Creşterea se datorează utilizării mai mari a serviciilor de video streaming, dar şi a reţelelor de socializare. În ambele cazuri, creşterile înregistrate pentru serviciile de voce şi date pot fi gestionate în siguranţă de către reţeaua noastră. Analizând trendul actual al consumului de resurse de voce şi date, Orange a adus deja îmbunătăţiri anumitor echipamente cu scopul de a asigura aceeaşi calitate a serviciilor în eventualitatea unor viitoare creşteri de trafic”, arată Orange.

Digi | RCS-RDS, consum crescut de internet

RCS-RDS e cel mai mare furnizor de servicii fixe de internet fix și televiziune. Iar creșterile sunt pe măsură.

„Consumul de date prin rețeaua de internet fix a crescut în luna martie cu aproximativ 30% față de luna anterioară în perioada de vârf de trafic (seara). În rețeaua Digi Mobil, creșterea este mică și se încadrează în trendul normal anual de creștere de trafic mobil. Campania de încurajare a adoptării modalităților electronice de plată a dat roade, iar două treimi din activările de facturi elecronice, în martie, au fost înregistrate în a doua jumătate a lunii.”, a spus Valentin Popoviciu, vicepreședinte în grupul Digi | RCS-RDS.

Deși solicitată, operatorul susține că rețeaua Digi susține fără probleme traficul din aceasta perioadă, grație conexiunii prin fibră optică.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI