07 feb. 2020 | 15:16

Cum „le-a stat ceasul” giganților elvețieni în fața Apple

ACTUALITATE
Cum

Când spui ceasuri, te gândești imediat la giganții elvețieni din industrie. Dar, odată ce tehnologia a avansat, lucurile s-au cam schimbat.

Ceasul este un accesoriu considerat elegant și, pentru multă vreme, tonul a fost dat de companiile cu tradiție din Elveția. Așa a apărut expresia „precizie elvețiană”. Dar lucrurile s-au schimbat semnificativ în ultimii ani. Și domeniul a devenit extrem de atractiv pentru companiile tech.

Apple, Huawei și Samsung sunt cunoscuți pentru telefoane, dar vând zeci de milioane de ceasuri inteligente anual. Dintre toți, însă, se remarcă Apple, care tocmai a reușit o performanță pe care mulți n-ar fi prezis-o în urmă cu mulți ani.

Cum au fost depășiți giganții elvețieni de Apple

Potrivit datelor analizate de Strategy Analitics, Apple Watch a fost, anul trecut, cel mai bine vândut ceas la nivel mondial. Dar nu este singura performanță notabilă. Dispozitivul inteligent al celor de la Apple s-a vândut în nu mai puțin de 31 de milioane de unități.

E o creștere cu 36% față de anul 2018. Dar modelul Apple s-a vândut mai bine decât au vândut în total toate firmele mari elvețiene din domeniu.

Industria de ceasuri din Elveția, în frunte cu giganții Swatch, TAG Heuer, Rolex, Patek Philippe și Tissot au vândut doar 21,1 milioane de unități. O scădere cu 13% față de anul 2018. Ceea ce arată că, de fapt, consumatorii, caută tehnologie inclusiv într-un accesoriu considerat, până de curând, elegant și atât.

Ceasurile analog sunt preferate, în continuare, de consumatorii mai în vârstă. Tinerii, în schimb, caută mai degrabă gadgeturi din acest domeniu. Și asta s-a văzut inclusiv în vânzările Apple. De aici și succesul americanilor.

De ce au devenit ceasurile inteligente atât de populare? Păi, răspunsul e simplu. Au un design atractiv, sunt user-friendly din punct de vedere al tehnologiei și, în plus, ai la mână toate aplicațiile de care ai nevoie zilnic. Și trebuie să iei în calcul și prețul.

Prețul unui ceas inteligent Apple pornește de la aproximativ 400 de dolari. Pe când un Rolex, ei bine, costă vreo 5.000 de dolari.