Cum înșeli sistemul la Amazon și vinzi produse cu orice preț
Amazon se confruntă cu scandaluri mediatice din ce în ce mai grave, iar cea mai recentă problemă vizează definirea prețurilor de vânzare de către terți.
Îți mai aduci aminte modul macabru în care eMag s-a îmbogățit la începutul pandemiei prin comercializarea de măști de protecție la suprapreț? La momentul respectiv, gigantul a permis terților care activau în magazinul său să îți vândă măști la prețuri terifiante. Ulterior, situația a fost reglementată prin impunerea unor prețuri maximale pentru acest tip de produse.
Pe Amazon, în teorie, nu s-ar fi putut întâmpla asta pentru că respectivele prețuri maximale sunt definite de mult timp, la o varietate foarte mare de produse, aproape toate. Există însă o excepție importantă de la regulă și nu a durat mult până când cineva s-a gândit să abuzeze de ea, pentru ca ulterior să abuzeze toată lumea de ea.
În condiții normale, acel abuz ar fi fost o manifestare de inconștiență, pentru că ai fi cumpărat produsul, pur și simplu, de la cineva care îl vinde mai ieftin. Pentru că nu trecem însă prin condiții normale și există în continuare probleme cu stocurile la o varietate mare de produse, așa ajungi să cumperi produse precum măști medicinale la suprapreț, chiar și de pe Amazon.
Problema sesizată de cei de la The Verge poate fi exploatată cât se poate de simplu de către orice vânzător terț de pe Amazon și pleacă de la marcarea produselor comercializate ca fiind ”de colecție”. Din acel moment, orice limitare de preț stabilită de gigantul american și impusă în mod automat este redusă la zero.
Conceptul de ”collectible” sau produs de colecție a fost introdus pe Amazon pentru a-ți permite să vinzi un iPhone sigilat de prima generație cu 10.000 de dolari, pentru că este o raritate și s-ar putea să percepi achiziția ca pe o investiție. Nu este însă rezonabil să ajungi să treci măști de protecție care obiecte de colecție cu scopul de a te îmbogăți rapid. Din păcate, această vulnerabilitate a început să fie exploatată masiv în cel mai mare magazin virtual din lume chiar și în cazul unor produse care nu au nicio legătură cu pandemia.
În ceea ce privește răspunsul oficial al Amazon la această situație neplăcută, un purtător de cuvânt al companiei a afirmat că vânzătorii își pot defini ce prețuri vor ei, iar compania dezactivează anunțurile care îi încalcă regulile.