19 apr. 2020 | 19:05

Cum generezi numere aleatorii în Excel și le folosești la amestecat linii de tabel

ACTUALITATE
Cum generezi numere aleatorii în Excel și le folosești la amestecat linii de tabel

Microsoft Excel este un program fascinant, chiar dacă pentru majoritatea utilizatorilor are mulți opțiuni a căror utilitate nu este evidentă. Aici intră posibilitatea de a genera numere în mod aleatoriu.

În urmă cu aproximativ o săptămână, m-am confruntat cu o situație în Excel destul de ciudată. Un prieten avea nevoie să amestece rezultatele unui chestionar, pentru a-ți face imposibilă o analiză rapidă în care doar arunci o privire peste informații și-ți formezi o opinie. Aplicația Microsoft nu-ți oferă decât opțiunea sortării în format ascendent sau descendent și alfabetic.

Dacă vrei să amesteci un set de date, situația se complică. Acesta este și motivul pentru care ar fi bine să înveți câteva formule simple și cu utilitate pe termen lung.

sortare excel

Pentru a genera numere aleatorii în Excel, ai o formulă cât se poate de simplă. Tastează în orice celulă =rand() și confirmă cu Enter. Imediat, îți va fi afișat un număr aleatoriu subunitar. Dacă tragi în jos, în sus, în dreapta sau în stânga de colțul din dreapta jos al celulei în care ai tastat formula, aceasta se va propaga instant pe toată secțiunea.

Pentru partea cu amestecarea într-o manieră eficientă, în primul rând, trebuie să introduci în tabelul tău o coloană nouă, preferabil în colțul din stânga sus, pentru a nu influența restul datelor. În prima celulă de acolo, tastează =rand(). Trage în jos de colțul celulei în care ai tastat formulare menționată mai devreme, până la finalul celulelor in care mai ai introduse alte informații.

După câteva momente, în partea stângă a tabelului vei avea o coloană nouă cu numere aleatorii. Aceasta va fi folosită la sortare. Selecteaz-o printr-un click pe prima celulă din stânga sus. Din meniul Data, optează pentru sortare ascendentă a valorilor, după ce ai optat pentru Expand. Imediat vrei vedea și rezultate. Aceasta din urmă este o mențiune care permite Excel-ului să perceapă orice tabel ca pe un tot unitar, pe care îl poți îmbina sau dezbina după câteva momente.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele