Cum au reușit elevii să fenteze sistemele automate care le corectează examenele
Având în vedere contextul pandemic actual, ne-am îndreptat într-o măsură mai mare către tehnologie, online și sisteme de inteligență artificială, în mai multe domenii. Acest lucru a fost necesar, pentru a evita contactul fizic pe cât posibil. Însă tehnologia, cu toate că este benefică, ne poate da și bătăi de cap uneori.
Școlile s-au închis peste tot în lume, elevii și studenții fiind nevoiți să învețe online și să-și susțină examenele pe platformele virtuale. O întâmplare în care tehnologia nu a fost atât de eficientă este cazul lui Lazare, un elev care trebuia să susțină un examen pe platforma de învățare virtuală Edgenuity.
El a luat doar 50 din 100 de puncte la acel test care a fost verificat de un sistem de corectare bazat pe inteligența artificială. La început, Dana Simmons, mama copilului, a încercat să-și consoleze fiul. „Unii profesori notează foarte dur în realitate”, a spus Simmons, care este ea însăși profesor de istorie. Apoi, Lazare a precizat că și-a primit nota la mai puțin de o secundă după ce și-a prezentat răspunsurile. Simmons a știut atunci că un profesor nu ar fi putut citi și corecta răspunsul într-o secundă – fiul ei era notat printr-un algoritm.
Ce repercusiuni negative ar putea avea școala online asupra elevilor
Mama elevului s-a uitat la răspunsurile corecte, pe care Edgenuity le-a dezvăluit la sfârșit. Ea a presupus că AI-ul Edgenuity căuta anumite cuvinte cheie pe care se așteaptă să le vadă în răspunsurile elevilor și nu să corecteze efectiv lucrarea. Și au decis să supună algoritmul la un test.
My kid started Jr. High last week. He couldn’t stop talking about how much he loved his History teacher.
This afternoon we found him in tears, overcome by stress and self-doubt. His grade for his first short answer homework: 50/100.
…It was graded by an @EdgenuityInc algorithm.— Dana Simmons (@DanaJSimmons) September 1, 2020
Acum, pentru fiecare întrebare cu răspuns scurt, Lazare scrie două propoziții lungi urmate de o listă de cuvinte cheie – tot ceea ce pare relevant pentru întrebare. „Am vrut să încerc să-l păcălesc, pentru că credeam că este o modalitate ușoară de a obține o notă bună”, a spus Lazare pentru The Verge. De obicei, el scoate cuvintele cheie pe care se bazează întrebarea, din articol sau videoclip.
Aparent, acea „salată de cuvinte” este suficientă pentru a obține o notă perfectă la orice întrebare cu răspuns scurt într-un test Edgenuity. Edgenuity nu a răspuns la solicitările repetate de a comenta, dar centrul de ajutor online al companiei sugerează că acest lucru poate fi realizat prin design. Potrivit site-ului, răspunsurile la anumite întrebări primesc 0% dacă nu includ cuvinte cheie și 100% dacă includ cel puțin unul. Alte întrebări câștigă un anumit procent pe baza numărului de cuvinte cheie incluse.
Profesorul virtual nu este atât de eficient ca cel real
Deoarece COVID-19 a determinat școlile din SUA și nu numai să mute predarea în online, mulți profesori externalizează cursurile pe platforme de educație virtuală. Edgenuity oferă peste 300 de cursuri online pentru studenții de gimnaziu și liceu, care variază de la discipline obligatorii până la cursuri opționale. Acestea sunt alcătuite din videoclipuri instructive și sarcini virtuale, precum și teste și examene. Platforma oferă lecțiile și notează sarcinile. Cursurile reale de matematică și istorie ale lui Lazare, spre exemplu, se țin în prezent prin intermediul platformei.
Profesorii au capacitatea de a revizui orice conținut trimis de elevi și pot înlocui notele atribuite de Edgenuity. Unii studenți sunt prinși cu acest truc al cuvintelor cheie. Dar majoritatea elevilor au spus că nu au văzut niciodată un profesor schimbând nota pe care Edgenuity le-a atribuit-o. „Dacă profesorii se uitau la răspunsuri, nu le păsa”, a spus un elev.
Așadar, algoritmii de inteligență artificială care notează elevii nu reflectă în mod adevărat adevăratul nivel al acestora. Mai mult, pot să fie înșelate cu ușurință de către elevii care doresc un punctaj mai mare. Aceste erori digitale în mediul de învățare online ar putea duce la o metodă de evaluare greșită și neadecvată, dar și la repercusiuni în viitorul academic al elevilor de pretutindeni.