Cum ar putea aceste „fotolii pe roți” să schimbe viitorul industriei auto din Europa
Dacă locuiești în oraș, atunci cel mai bun mijloc de deplasare e o mașină mică, ușor de parcat și de strecurat în intersecții și prietenoasă cu mediul. Adică un model electric de mici dimensiuni, cu care să te deplasezi repede dintr-un punct în altul. Constructorii știu acest lucru și au început să vină cu modele tot mai mici. Dar sunt ele fezabile din punct de vedere economic pe viitor?
Fiat 500, Renault Twingo și, de ce nu, Dacia Spring – primul model electric anunțat de constructorul auto autohton. Ce au în comun aceste modele? Ei bine, sunt modele de mici dimensiuni, sunt ușor de manevrat și, cel mai important, sunt prietenoase cu mediul: adică da, sunt electrice.
Mulți specialiști se întreabă dacă nu cumva ăsta ar putea fi viitorul industriei auto în orașele mari din Europa. Soluții urbane, electrice, cu ajutorul cărora proprietarii să se deplaseze repede dintr-un loc în altul.
Mic, electric și cu autonomie decentă
În multe cazuri, constructorii oferă modele electrice ale modelelor existente deja pe piață, dar vin și cu diverse experimente. Și, din ce se vede la momentul actual, par să aibă succes modelele mici, cu o autonomie decentă și 100% electrice. E și o strategie prin care industria respectă țintele privind normele de poluare impuse de Guvernele din toată lumea.
Europenii caută astfel de modele mici, pe care le pot parca ușor și care pot fi încărcate cât de cât rapid. Mini-mașinile, cunoscute drept modele care fac parte din segmentul A – au avut un declin în 2019, ceea ce ridică, totuși, câteva semne de întrebare. S-au vândut 1,1 milioane de vehicule, potrivit Autonews, cu aproape 4% mai puțin decât în 2018.
Și, totuși, constructorii insistă cu ele. Poate că știu ceva.
Printre modelele cunoscute la nivel european și căutate se numără Renault Twingo, VW Up, Skoda Citigo, dar și BMW i3.
Ce șanse are Dacia Spring pe această piață
Renault, la fel ca oricare alt producător auto, caută să respecte țintele de poluare impuse de Guvernele europene. Asta înseamnă că trebuie să vină cu cât mai multe modele electrice și printre acestea se numără și Dacia Spring, primul model al mărcii autohtone, parte din grupul francez. Dar nu e singurul model pe care mizează francezii.
Anul acesta, ar urma să vină și Renault Twingo Z.E., chiar înainte de lansarea modelului Spring.
Doar că trecerea la modele electrice nu e deloc ieftină. Implică niște costuri, mai mari sau mai mici în funcție de producător. La Renault, spre exemplu, tehnologia există și ea va fi adusă inclusiv la Dacia.