Criza uriașă din industria auto pe care nici Dacia nu o poate evita
Industria auto e puternic afectată de pandemia de coronavius. Iar previziunile sunt dintre cele mai sumbre și nici Dacia nu poate evita dezastrul.
Industria auto se pregătește de o frânare extrem de bruscă anul acesta. Toți producătorii mari au închis fabrici pe perioada pandemiei de coronavirus și nu fac excepție nici producătorii care au uzine în România – Dacia și Ford.
Ambii constructori și-au trimis angajații în șomaj tehnic până pe 5 aprilie și situația s-ar putea prelungi.
Urmează, așadar, o perioadă extrem de dificilă și puțini vor cădea în picioare după această perioadă. Cele mai optimiste scenarii indică faptul că scăderile vor fi și de 20 de milioane de unități la nivel mondial. Și, cum spuneam, sunt cele mai optimiste prognoze.
Criza de care se pregătesc Dacia și alți producători
În cazul constructorului auto autohton existau planuri. Prima Dacie electrică fusese prezentată, chiar dacă sub forma unei imagini, dar lucrurile ar fi trebuit definitivate anul acesta. Numai că pandemia de coronavirus a dat toate planurile peste cap.
2020 va fi un an extrem de dificil pentru producătorii autp. Sunt prognoze care indică scăderi ale vânzărilor de până la 50%. La nivel mondial, spre exemplu, s-ar putea vinde cu până la 25 de milioane de unități mai puțin. La nivel european, scăderea ar putea fi de cel puțin trei milioane de mașini.
De regulă, în Europa se vindeau în fiecare lună până la 1,4 milioane de unități. Dar luna martie va aduce o scădere bruscă, iar luna aprilie va fi și mai dureroasă. Mulți producători au oprit producția în această perioadă și, cel mai probabilâ, nu o vor relua până în luna mai, într-un scenariu optimist.
Practic, cu puțin noroc, se vor vinde câteva sute de mii de mașini lunar în Europa. Economiștii Morgan Stanley estimau inițial că piața mașinilor noi în Europa va scădea cu 4%, dar prognoza a fost revizuită – la 13%, iar în unele piețe unde lovește și scăderea prețului petrolului, piața ar putea scădea cu 50%.
IHS estimează o scădere de 14% în Europa, iar Scope Ratings estimează o scădere de 20% pentru Europa de Vest. La nivel global, IHS estimează o scădere de 12%, spre 78.8 milioane de mașini noi pentru întreg anul, cu câteva milioane sub estimarea inițială.