Competitorul Tesla spune că are mașina care face peste 800 de kilometri cu un plin
Concurentul Tesla, Lucid Motors, susține că sedanul său electric Air va avea o autonomie de 832 de km cu o singură încărcare, depășind actualul „rege” al Tesla, modelul S, cu aproximativ 646 de km.
Startup-ul din California intenționează să facă un anunț oficial al unei versiuni de producție a modelului Air în septembrie, cu primele livrări programate pentru începutul anului 2021, potrivit The Verge.
Poate Lucid Motors să concureze cu Tesla?
În timp ce modelul S se încadrează în intervalul autorizat de Agenția pentru Protecția Mediului de 832 de km, modelele viitoare ale Tesla, inclusiv camioanele Roadster și Semi, vor avea valori de peste 800 de km.
Dar Lucid Motors nu dorește să concureze cu Tesla. În iunie, CEO-ul companiei, Peter Rawlinson, a reiterat într-un interviu pentru Ars Technica că se consideră un aliat Tesla, nu un concurent direct. „Lumea este suficient de mare încât putem prospera unul lângă celălalt”, a spus el pentru site. „Vă rugăm să nu ne descrieți ca un Tesla Killer”, a completat el.
Gama de vehicule electrice sunt certificate de EPA în America de Nord și de Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP) din Europa și restul lumii. Estimările acestuia din urmă sunt de obicei mai optimiste decât APE, după cum subliniază The Verge.
Lucid Motors vede calificativul ca fiind un mare câștig. Într-o declarație, Rawlinson a spus că avansarea startup-ului în tehnologiile auto „stabilește colectiv un nou standard și oferă o serie de inovații”. „O astfel de eficiență excepțională, obținută prin tehnologia internă, este incontestabil o măsură a unei adevărate companii de tehnologie EV”, a adăugat el.
Tesla Cybertruck, într-o versiune mai mică, ar putea fi mașina perfectă pentru orașele europene
Tot legat de Tesla și inovațiile ei, Elon Musk susținea de curând că este „foarte probabil” să producă o versiune mai mică a mult așteptatului Cybertruck pentru piața europeană.
Vestea vine după ce Tesla a decis să nu micșoreze Cybertruck cu 3% în mai, după ce Musk s-a consultat cu designerul-șef Franz von Holzhausen. Încă nu se știe cât de mare va ajunge să fie un Cybertruck european – și să nu mai vorbim dacă sau când un astfel de vehicul va scoate vreun lot. Acest lucru depinde și de piața europeană și de cerere.
Până în momentul de față, peste 200.000 de persoane s-au înscris pentru a-și rezerva un Cybertruck, potrivit lui Musk – un număr care poate fi supus unor modificări, dar care arată o cerere sănătoasă pentru un astfel de vehicul în SUA