17 mart. 2020 | 08:17

Companiile aeriene, în posibil faliment: cât de mari sunt riscurile din cauza pandemiei

ACTUALITATE
Companiile aeriene, în posibil faliment: cât de mari sunt riscurile din cauza pandemiei

Companiile aeriene trec prin cea mai dificilă perioadă de după 11 septembrie 2001, când a avut loc atentatul de la World Trade Center.

Există multe domenii care continuă să-și desfășoare activitatea în condiții rezonabile pe timpul crizei mondiale cauzate de coronavirus. În același timp însă, foarte multe companii se vor duce în cap din cauza pandemiei. Printre ele se pare că se numără multe dintre companiile aeriene care nu mai au de mult timp clienți.

Momentan, se estimează că majoritatea companiilor aeriene din lume riscă să intre în faliment, dacă situația nu se redresează până la finele lunii mai. Singurul mod în care guvernele și industria pot preveni un asemenea dezastru constă în definirea și coordonarea unui plan economic pentru salvarea lor. Doar așa, giganții aeronautici au o șansă infimă să nu-și închidă porțile, conform Bloomberg.

Multe dintre companiile aeriene probabil deja au intrat în faliment tehnic sau au încălcat substanțial acordurile privind datoriile, a declarat consultantul centrului pentru aviaţie CAPA din Sydney. Această situație este cauzată de faptul că transportatorii epuizează într-un ritm foarte rapid rezervele de numerar, în contextul în care avioanele sunt ținute la sol de lipsa clienților. Nu ajută nici faptul că cele care zboară sunt pe jumătate goale.

„Este necesară o acţiune coordonată guvernamentală şi a industriei – acum – pentru a fi evitată catastrofa”, a spus CAPA. Altfel, „ieşirea din criză va fi ca şi cum ai intra într-un câmp de luptă brutal, plin de victime”, a spus acesta. Soluția implică sume masive de la stat, în țările în care vor fi disponibili acei bani. Cei mai mari dintre transportatorii din SUA, China şi Orientul Mijlociu vor putea să supravieţuiască datorită ajutorului guvernamental sau a sprijinului proprietarilor lor, a spus CAPA.

Trăgând linie, companiile aeriene au fost printre primele victime colaterale ale epidemiei de coronavirus. Traficul aerian a fost primul care a încetat în multe colțuri ale mapamondului. Transportatorii s-ar putea confrunta cu pierderi de venituri de 113 miliarde de dolari în acest an, potrivit Asociaţiei Internaţionale a Transportului Aerian.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele