Cifrele care te pregătesc pentru Dacia Spring: câte stații de încărcare a mașinilor electrice sunt în România

Cifrele care te pregătesc pentru Dacia Spring: câte stații de încărcare a mașinilor electrice sunt în România

Viitorul industriei auto înseamnă mașini electrice, dar pentru ca modelele să fie adoptate la scară largă trebuie să aibă prețuri accesibile și, cel mai important, să existe infrastructură de încărcare. Dacă te bate gândul să-ți cumperi noua Dacia Spring, iată câte stații de încărcari ai la dispoziție în România.

Infrastructura pentru încărcarea mașinilor electrice e absolut necesară pentru ca modelele să fie adoptate la scară largă. Nu toate vin cu autonomie de 400 sau 500 de kilometri și atunci e important să știi că nu rămâi cu mașina în drum pentru că n-ai unde să-ți încarci bateria.

La nivel european, la finalul anului trecut erau 200.000 de stații de încărcare și e posibil ca numărul să fie mult mai mare acum, posibil chiar dublu. Asta pentru că ritmul de dezvoltare a fost accelerat.

Numai că România nu se află printre țările fruntașe, care s-au gândit din timp la acest aspect. Cel mai bine stau la capitolul infrastructură de încărcare Olanda, Germania, Franța și Regatul Unit, care-și împart trei sferturi dintre stațiile de încărcare de la nivel european.

Câte stații de încărcare a mașinilor electrice sunt în România

Un raport al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile arată că în UE erau la final de 2019 200.000 de puncte de încărcare pentru mașini electrice, dar trei sferturi dintre ele sunt în doar patru țări: Olanda, Germania, Franța și Regatul Unit.

Cipru are doar 38, Grecia numai 61 de puncte, iar Bulgaria, 135.

În România, surprinzător față de alte țări din est, erau 344 de puncte, dintre care 211 normale și 133 pentru încărcare rapidă.

Contează, însă, și tehnologia din spate.

Dintre cele 200.000 de puncte de încărcare de la nivel european, doar unu din șapte este pentru încărcare rapidă. Raportul notează că numărul de locuri unde îți poți încărca mașina a crescut de șase ori din 2014 încoace, dar atunci nivelul era extrem de scăzut. În 2030 ar trebui să existe 2,8 milioane de prize pentru ca acoperirea să fie cu adevărat bună, dar obiectivul nu este modest deloc (de 14 ori mai multe decât acum), scrie hotnews.ro.

Anul trecut, în UE s-au vândut 284.000 de mașini pur-electrice, dublu față de 2018 și enorm față de 2014, când erau doar 32.000. Însă, cota de piață a mașinilor 100% electrice rămâne mică (1,9% din total piață la final de 2019, față de 0,3% în 2014) De menționat că în 2020 mașinile electrice au continuat să crească susținut și în pandemie, chiar dacă piața auto totală din UE este cu 30% sub nivelul din 2019.

Subvențiile acordate de Guverne sunt extrem de generoase, mai ales în România. Astfel, dacă aplici pentru Dacia Spring, să zicem, prin tichetul Rabla Plus, atunci plătești sub 10.000 de euro pentru primul model al mărcii, după cum arătam AICI. 

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI